سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتمان سازی برای تحقق عدالت

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری گفت:مهمترین هنر امام راحل گفتمان سازی برای تحقق عدالت در بستر تاسی از مکتب انبیاء بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله سید احمد خاتمی، نایب رییس مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم یادبود سی و دومین سالگرد رحلت جانگداز امام خمینی رحمت الله علیه و بیستمین سالگرد شهادت آیت الله احسانبخش، نماینده‌ی اسبق، ولی فقیه در گیلان و امام جمعه‌ی رشت که امروز بطور همزمان در مصلای بزرگ شهر رشت برگزار شد، به تشریح سیره‌ی حیات سیاسی و دینی امام برای شکل گیری نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب پرداخت و گفت: مهمترین هنر امام در این عرصه گفتمان سازی بود تا فرهنگ حاکمیت دینی در بستر عدالت خواهی، ظلم ستیزی و ایستادگی مردم مقابل جبهه‌ی استکبار نهادینه و بالنده شود.

این عضو فق‌های شورای نگهبان روند گفتمان سازی امام راحل را در چهار بخش ورود دین به صحنه‌ی زندگی مردم، تحقق مردم سالاری دینی، استکبار ستیزی و بصیرت همگانی تعریف و تشریح کرد و افزود: این شاخص‌ها اساس آرمان‌ها و ارزش‌های والای انقلاب را حول محور ولایت شکل داده و سبب شده گفتمان امام در پرتو پویایی و بالندگی نظام اسلامی در اقصی نقاط عالم فراگیر و همه گیر شود.

وی همچنین گفتمان انقلاب ۵۷ را در شرایط کنونی نظام بین الملل بهترین جایگزین برای الگوی جعلی لیبرال دموکراسی غربی عنوان کرد و افزود: به فضل الهی گفتمان انقلاب پایه‌های نظام سلطه را روز به روز سست‌تر و نظریه‌ی لیبرال دموکراسی را همچون رقیب دیرینه اش یعنی سوسیال دموکراسی شرقی به زباله دان تاریخ خواهد فرستاد.

آیت الله خاتمی در ادامه همچنین تاکید جدی امام مبنی بر تحقق مردم سالاری دینی را برای مشارکت جدی احاد ملت برای تعیین سرنوشت خود در حاکمیت دینی دانست و اضافه کرد: انتخابات، چهره‌ی بارز مردم سالاری دینی در نظام اسلامی ست و حضور پرشور و آگاهانه‌ی مردم در این عرصه‌ی سرنوشت ساز، انتخاب اصلح را در بستر حماسه‌ی حضور رقم خواهد زد.

این عضو فق‌های شورای نگهبان همچنین به تشریح جایگاه قانونی شورای نگهبان به عنوان فیلتر انتخابات در نظام اسلامی پرداخت و تصریح کرد: برغم تمامی انتقاداتی که برخی‌ها در خصوص بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری مطرح می‌کنند، اما این شورا صلاحیت داوطلبان را متناسب با شرایط فعلی جامعه مد نظر قرار داد.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه احراز نشدن صلاحیت دیگر داوطلبان به معنای رد صلاحیت آنان نیست، اضافه کرد: افراد احراز صلاحیت نشده در این دوره می‌توانند در دیگر جایگاه‌های مدیریتی و حاکمیتی نظام ایفای نقش کنند.

وی در ادامه به تلاش‌های مذبوحانه‌ی دشمنان انقلاب برای ایجاد شبهه در روند برپایی انتخابات و مایوس کردن مردم و در نتیجه مشارکت حداقلی اشاره و تاکید کرد: کف صلاحیت این ۷ نامزد احراز صلاحیت شده را شورای نگهبان مشخص کرد، اما مردم با حضور حداکثری و آگاهانه می‌توانند سقف این صلاحیت را از طریق صندوق‌های اخذ رای تعیین نمایند.

آیت الله خاتمی در پایان سخنانش با استناد به منویات امام راحل، حفظ نظام را اوجب واجبات عنوان کرد و با بیان اینکه حماسه‌ی مردم در انتخابات مختلف زمینه‌ی حفاظت از شاکله‌ی نظام اسلامی در عرصه‌های بین المللی ست، اضافه کرد: هر رایی که به صندوق انتخابات انداخته می‌شود، تاکیدی از حفظ دستاورد‌های انقلاب است و این مهم با دو شاخص مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح به تقویت ایران اسلامی می‌انجامد.

در ادامه‌ی این مراسم حاضران با نوحه سرایی بر تداوم راه امام و شهدا تاکید کردند.

انتهای پیام/آ

برچسب ها: 15 خرداد ، امام راحل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.