سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روستای بریز لارستان قرنطینه شد

با تصمیم دانشکده علوم پزشکی لار و ستاد مدیریت کرونا و با توجه به مشاهده چندین مورد ویروس جهش یافته آفریقایی و انگلیسی در روستای بریز از توابع بخش مرکزی لارستان، این روستا تا اطلاع بعدی قرنطینه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: تنها در آزمایش‌های صورت گرفته در روز سه شنبه یازدهم خرداد ۱۴۰۰ ابتلای هشت نفر به کرونای آفریقایی و انگلیسی در این روستا مثبت شد.

او افزود: از این هشت مورد چهار نفر به کرونای جهش یافته انگلیسی و چهار نفر به کرونای آفریقایی مبتلا شده اند.

وحید یگانه ادامه داد: جزئیات این تصمیم و قرنطینه شدن به مردم روستای بریز اعلام شده و هرگونه ورود و خروج به این روستا و انجام مراسم و آیین‌های عبادی و سیاسی در این روستا تعطیل شده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان اضافه کرد: هشتم خردادماه نیز یک نفر به کرونای جهش یافته آفریقایی در این روستا مبتلا شده بود.

یگانه ادامه داد: با توجه به سرعت سرایت این نوع از ویروس کرونا، از اهالی روستای بریز درخواست می‌کنیم که از رفت و آمد خانوادگی به شدت اجتناب و همکاران بهداشتی را در قطع زنجیره انتقال این ویروس خطرناک یاری کنند.

او گفت: با توجه به قرنطینه شدن روستای بریز لارستان و افزایش تعداد مبتلایان به ویروس جهش یافته از اهالی منطقه لارستان که در استان هرمزگان و به ویژه شهر‌های قشم و درگهان شاغل هستند درخواست می‌کنیم که از سفر به لارستان تا سفید شدن اوضاع استان هرمزگان پرهیز کنند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان بیان کرد: قرابت‌های عاطفی و نیز ارتباطات و مراودات اجتماعی ریشه دار با استان هرمزگان به عنوان یکی از مناطق بحرانی و با قرمز کرونای جهش یافته آفریقایی و هندی، از چالش‌های اساسی و محلی برای جولان دادن و شیوع دوباره و افزایش مبتلایان به این ویروس در شهر‌های جنوبی فارس بویژه لارستان شده است.

به لحاظ رنگ بندی کرونایی لارستان در وضعیت نارنجی است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.