سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ترافیک تقاضای سهامداران برای خرید سهام شرکت‌ها در زمان مجامع!

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌آید که امسال نیز با افزایش تقاضا در فصل مجامع که از ابتدای خرداد ماه آغاز شده و تا پایان تیر ماه ادامه دار خواهد بود مواجه باشیم.

وحید کشمیری پور کارشناس بازار سرمایه  در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد میزان تقاضا سهامداران برای خرید سهام شرکت ها با توجه به نزدیک شدن مجامع، اظهار کرد: در فصل مجامع سال ۹۹ به علت وجود شرایط خاص از جمله تشویق حداکثری مسئولان مربوط برای حضور مردم در بازار سرمایه تحت عنوان سهامدار شاهد افزایش تقاضا خرید سهام  در نماد‌های مختلف بودیم.

او افزود: اما اگر بخواهیم روند مجامع را در یک دهه گذشته مورد نقد و بررسی قرار دهیم، با مسئله‌ای تحت عنوان ترافیک تقاضا برای خرید سهام  در بازه خرداد تا اواخر تیر ماه مواجه خواهیم شد، ناگفته نماند چنین شرایطی حتی در مواقعی که شرایط بازار نیز چندان مساعد نبود به وقوع پیوست.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: به نظر می آید که امسال نیز با افزایش  تقاضا در فصل مجامع که از ابتدای خرداد ماه آغاز شده و تا پایان تیر ماه ادامه دار خواهد بود مواجه باشیم،  زیرا قیمت سهم‌ها در بازه مناسبی  قرار دارد و از طرف دیگر گزارش سال ۹۹ اکثر شرکت ها وضعیت رضایت بخشی را به نمایش می‌گذارد.


بیشتر بخوانید 


کشمیری پور گفت: به نظر می رسد که نتایج شرکت‌های پتروشیمی، پالایشگاهی، معدنی و کانی‌های فلزی نسبت به سایر صنایع به دلایل مختلف از جمله افزایش نرخ ارز، از سودهی بالاتری برخوردار شوند.

او بیان کرد: بررسی بحث افزایش یا کاهش تقاضا برای خرید در فصل مجامع که از اوایل خرداد ماه آغاز شده به بحث روانشناسی رفتاری باز می‌گردد، چون  فقط سال گذشته نبود  که سهامداران با چنین ریزشی مواجه شدند،  زیرا ما چنین اُفت‌هایی را  در سال‌های متعددی  اعم از ۸۵، ۹۲ و ... مشاهده کردیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.