سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص بیش از ۱۶۴ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های آبخیزداری اردبیل

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: امسال بیش از ۱۶۴ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های آبخیزداری استان اردبیل اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمود قلی زاده، سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در جلسه کمیته اجرایی پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری از محل صندوق توسعه با اعلام این خبر با بیان اینکه امسال بیش از ۱۶۴ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری استان اختصاص داده شده است.

او افزود: تاکنون مطالعات آبخیزداری در سطح ۴۵ هزارو ۲۹۶ هکتار از مساحت عرصه‌های منابع طبیعی استان انجام شده و تا پایان سال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی طرح‌های آبخیزداری در ۳۷ نقطه استان اجرا می‌شود.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: عملیات مکانیکی و بیومکانیکی طرح‌های آبخیزداری اجرایی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در این استان ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

قلی زاده بیان کرد: در حال حاضر عملیات ۲۸ حوزه آبخیز استان اردبیل در مساحت تحت پوشش ۱۲ هزارو ۵۸۸ هکتار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در دست اجرا است.

او ذخیره نزولات آسمانی، کنترل سیل و فرسایش خاک، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان‌ها را از اهداف اجرای آبخیزداری اعلام کرد و گفت: احداث سازه‌های سنگی گابیونی، بند‌های زیرزمینی و دو منظوره پخش سیلاب و کنتور فارو از جمله اقدامات انجام گرفته در حوزه آبخیز استان است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.