سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۶۷ درصدی آورد رودخانه‌های مازندران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: میزان آورد رودخانه‌های مازندران امسال حدود ۶۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با هشدار احتمال وقوع بحران خشکسالی در استان‌های شمالی، گفت: میزان آورد رودخانه‌های مازندران امسال در مقایسه با مدت مشابه فصل زراعی قبل حدود ۶۷ درصد کاهش داشته است.

او افزود: میزان بارندگی در مازندران امسال در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی قبل ۳۵ درصد کاهش داشته و راه برون رفت از بحران کم آبی، مدیریت مصرف است. ‎

رازجویان در جلسه شورای حفاظت منابع آب مازندران با اشاره به مشکلات احتمالی کم‌آبی در استان، گفت: با توجه به شرایط موجود تنها راه برون‌رفت از وضعیت بحرانی کم‌آبی، مدیریت مصرف است.

او با تاکید بر اینکه بسیاری از نقاط روستایی و شهری مازندران با مشکل جدی کم‌آبی در فصل گرما رو به رو می‌شوند، افزود: افزایش دما در ماه‌های اخیر موجب ذوب‌شدن ذخایر برفی گردیده است.

رازجویان با بیان اینکه در فصل کشت برنج باید شاهد مدیریت خروج آب از سد‌های استان باشیم، گفت: با همکاری کشاورزان و جلوگیری از کشت دوم در بعضی از اراضی استان به مدیریت بحران کم‌آبی کمک خواهد شد.

او افزود: با توجه به هشدار‌های داده شده، کشاورزان مازندران از کشت دوم در حدود هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان صرف‌نظر کردند که این اقدام جای تقدیر دارد.

معاون استاندار مازندران گفت: جهت تغییر کشت باید به کشاورزان اطلاع‌رسانی درستی انجام شود لذا ضمن حمایت از کشاورزان با خریدتضمینی محصولات کشاورزان باید شاهد تغییر کشت در بسیاری از اراضی استان باشیم.

رازجویان به تمام دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد با مدیریت مصرف آب به خروج استان از بحران کم‌آبی کمک کنند.

او با اشاره به اهمیت جمع‌آوری چاه‌های آب غیرمجاز، افزود: در بحث کنترل مصرف آب، هوشمندسازی چاه‌ها و قطع برق چاه‌های غیرمجاز در دستور کار قرار بگیرد.

رازجویان گفت: بسیاری از مردم تصور می‌کنند که استان مازندران به دلیل سرسبزی، هیچگونه مشکل کم‌آبی نداشته باشد در صورتیکه مازندران با این بحران مواجه شده لذا تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی جهت سازگاری با کم‌آبی اقدامات اساسی را انجام دهند.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.