سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۱۹ درصدی آمار کودکان در خانه‌های تحت پوشش بهزیستی خراسان جنوبی

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی از کاهش ۱۹ درصدی آمار کودکان در خانه‌های کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی در سال ۹۹ خبر داد.

عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: تعداد کودکان در خانه‌های تحت پوشش بهزیستی در ابتدای پارسال ۲۵۶ کودک بوده است که در پایان سال ۹۹ با کاهش ۱۹ درصدی به ۲۰۹ کودک رسید.

او افزود: پارسال به ۱۲ نفر از فرزندان تحت سرپرستی واجد شرایط هر کدام ۲۰۰ میلیون ریال کمک هزینه‌ی ترخیص و توانمندسازی اعطا شده است و اعتبار مربوط به ارتقا خدمات تخصصی در شیرخوارگاه ۲۱ درصد افزایش داشته است.

عرب نژاد گفت:در سال ۹۹ به ۴ نفر از فرزندان واجد شرایط کمک هزینه ازدواج به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال اعطا شده است.

او با اشاره به اینکه برای اشتغال ۹ نفر از فرزندان تحت پوشش بهزیستی مبلغ ۷۲۰ میلیون ریال کمک شده است گفت: ۳۰۰ میلیون ریال برای راه اندازی گروه همیار فرزندان دختر در نهبندان پرداخت شده است.

عرب نژاد بیان کرد: پارسال به ۲۱ فرزند واجد شرایط در مجموع مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال ودیعه مسکن و به ۱۸ نفر هم درمجموع مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال هزینه خرید لوازم ضروری پرداخت شده است.

او ادامه داد: در سال ۹۹ به ۲۷۷ کودک تحت مراقبت در خانواده (امدادبگیران) به ازای هر کودک امداد ماهیانه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به علاوه یک میلیون و ۸۰ هزار ریال کمک معیشت واریز شده است.

عرب نژاد گفت: پارسال ۵۰ کودک به خانواده‌های متقاضی فرزند واگذار شده است و اعتبارات در فعالیت ارتقاء توانمندی و ترخیص فرزندان تحت سرپرستی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ به میزان ۷۷ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام / ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.