سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۲۰ اثر در حوزه هنری چهارمحال و بختیاری تولید شد

بیش از ۲۰ اثر در حوزه‌ مطالعات و ادبیات پایداری، ادبیات، موسیقی، تئاتر، فیلم، هنر‌های تجسمی و پژوهش در چهارمحال و بختیاری تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الله شیروانی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست امسال، حوزه هنری استان بیش از ۱۵ اثر در قالب کتاب، فیلم، آلبوم موسیقی و پژوهش را برای انتشار آماده کرده است.

او افزود: کتاب «مخابرات چی» با موضوع دفاع مقدس خاطرات سرهنگ پاسدار محمد محمدی ثانی در حوزه ادبیات پایداری در حال انتشار است و دو کتاب غنچه‌های تشنه خاطرات سرهنگ پاسدار محمد تقی شفیعی و «حسرتش با من» خاطرات مریم السادات حسینی همسر شهید حاج کمال فاضل نیز برای اخذ مجوز و انتشار به تهران ارسال شده است.


بیشتر بخوانید


شیروانی اضافه کرد: همچنین پنج طرح پژوهشی با موضوع مطالعات و پایداری جهت ارزیابی و اعلام نظر کارشناسان مرکز تهیه و ارسال شده است.

او اظهار داشت: یک مجموعه نمایشنامه از پنج هنرمند نمایشنامه نویس استان نیز پس از دریافت مجوز انتشار مراحل چاپ را سپری می‌کند.

شیروانی گفت: در حوزه هنری‌های تجسمی دو کتاب با موضوع کتاب عکس مستند اجتماعی و کتاب تصویر سازی تصویر گران استان نیز در حال طی مراحل پیش از چاپ است.

او افزود: فیلم مستند «خین بری» با موضوع نقش برجسته یکی از روحانیون شهر لردگان در حل منازعات محلی تولید می‌شود و مستند دیگری با موضوع «تولید، کار و امید» نیز مراحل ساخت خود را می‌گذراند و پس از ارزیابی لازم برای بهره مندی علاقمندان رونمایی خواهد شد.

شیروانی اضافه کرد: رمان «برشکن» نوشته حمید علیدوستی در اوایل سال ۱۴۰۰ منتشر شده و به زودی رونمایی آن از سوی حوزه هنری برگزار خواهد شد و رمانی دیگر نیز با موضوع آیینی و محلی برای اخذ مجوز انتشار به مراجع مربوط ارسال شده است.

او گفت: مجموعه شعر «چقن بسته» از منصور دهقان قهفرخی با لهجه‌ی فرخشهری و مجموعه شعر «چون صفر تهی، چون الف تنها» از رضا طهماسبی نیز در حال چاپ است و به زودی ارائه و رونمایی خواهند شد.

شیروانی اظهار داشت: تولید سرود با موضوع ملی و میهنی توسط گروه سرود آوای باران به سرپرستی مرتضی کیانی و تولید آلبوم موسیقی محلی بختیاری با عنوان «سوز و سیر» از دیگر آثار تولیدی است که از سوی واحد موسیقی حوزه هنری استان به زودی منتشر خواهد شد.

او ادامه داد: واحد نمایش حوزه هنری نیز نمایش خیابانی با موضوع شهدای مدافع حرم و نمایش صحنه‌ای با موضوع خانواده آماده اجرا دارد که امید است پس از رفع محدودیت‌های بیماری کرونا به زودی در شهرکرد اجرا شوند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.