سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بومیان کانادا خواستار کشف گور‌های جمعی دیگر شدند

بومیان کانادا تحقیقات بیشتر در جهت کشف گور‌های جمعی دیگر در این کشور را خواستار شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس ۲۴، بومیان کانادا خواستار کشف و اعلام گور‌های جمعی در دیگر نقاط این کشور شدند.

پس از کشف گور جمعی حاوی باقیمانده اجساد ۲۱۵ کودک بومی در محوطه یک مدرسه مسیحی در کانادا، که سر و صدای زیادی در این کشور ایجاد کرده، گروه‌های بومی کانادا خواستار کشف و معرفی گور‌های احتمالی دیگر در نقاط مختلف شده‌اند.

اگرچه جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز دوشنبه گفت که جستجوی گور‌های جمعی بیشتر "بخش مهمی از کشف حقیقت" است با این حال تدابیر خاصی را در این زمینه اتخاذ نکرد.

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی اخیرا گزارش داد بقایای اجساد ۲۱۵ کودک در محل یک مدرسه شبانه روزی سابق برای افراد بومی در غرب کانادا پیدا شده است.

بر اساس این گزارش، اجساد این کودکان بومی در ایالت بریتیش کلمبیا کشف شده اند. برخی از این کودکان تنها سه سال داشتند. دست کم ۱۵۰ هزار کودک بومی طی سال‌های ۱۸۴۰ تا ۱۹۹۰ وارد این به اصطلاح مدارس شبانه روزی شده بودند. برخی از آن‌ها با توسل به زور از والدین و جامعه جدا شدند و بدرفتاری‌های گسترده‌ای با آن‌ها گزارش شده است.

در فاصله سال‌های ۱۸۳۱ و ۱۹۹۶، سیستم مدارس شبانه روزی کانادا کودکان بومی را به اجبار از خانواده هایشان جدا کرد تا آن‌ها را با تمدن جدید آشنا کرده و از زبان مادری‌شان جدا کند. این کودکان در مدارس شبانه روزی مورد سوءاستفاده، آزار و تجاوز قرار می‌گرفتند و تعداد زیادی از آن‌ها به دلیل آزار‌های جسمی و جنسی و نیز عدم رسیدگی مناسب از بین رفته و در گور‌های جمعی به خاک سپرده شدند. این همان موضوعی است که کمیسیون حقیقت و آشتی در سال ۲۰۱۵ موظف به تحقیق در مورد آن تحت عنوان "نسل کشی فرهنگی" بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
ای وای ای وای خدایا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بچه های بی گناه . خدا لعنتتون کنه آخه چه جوری اینهمه بچه رو کشتن حتی 3 ساله وای خدا ...
حالا چکارداری ببین چه دم از حقوق بشر میزنه این کاناداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا قاتلا ....
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
قبیله های اسکیمو و سرخپوست هم انسانند و نباید بشون ظلمی بشه. ما مسلمانیم و باید به ندای مظلومان عالم بشتابیم. نباید بزاریم ترک های اویغور در چین،سرخپوستان در آمریکا و سیاه پوستان در نیویورک و اسکیموها در کانادا مورد آزار قرار گیرند. مرگ بر ظالمین
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
باید به درد اسکیموها و سرخپوستان کانادا همچون قبایل ساسکاچوان رسیدگی شود. قبیله ساسکاچوان مدت هاست که یک کشور مستقل سرخپوستی را خواستار هستند.
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
کشور مهاجر پذیر که میگفتند برای این بود که جای بومی ها رو پر کنند؟!!
جا دارد که در این باره فیلم و برنامه هایی ساخته شود که همه را آگاه کند؛ شاید کسانی که الان تابعیت کانادا را گرفته اند وجدانشان قبول نکند جزء این برنامه جایگزینی باشند!!
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
درسته که ما رسانه های قدرتمند بین المللی برای افشاگری این جنایتها در سطح جهان نداریم ولی حداقل میتونیم در سطح کشور خودمون و برای مردم خودمون در مورد کشورهایی مثل کانادا فرانسه آمریکا انگلیس روشنگری داشته باشیم.این کشورها به معنای واقعی روسیاهان حقوق بشر در طول تاریخ اند.