سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقرار گارد گمرک در مرز تجاری شلمچه

استاندار خوزستان گفت: باید در طی ۳ ماه گارد گمرک در مرز تجاری شلمچه مستقر شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،امروز نشست هماهنگی و تسهیل امور تجاری در مرز شلمچه  با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه خوزستان  و جمعی از مسئولان شهری در فرمانداری ویژه خرمشهر برگزار شد.

سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان  در این نشست  دستور داد تا در طی ۳ ماه گارد گمرک در مرز تجاری شلمچه مستقر شود.

او افزود: از هفته آینده نیز  ۱۰ نیرو جدید از سوی منطقه آزاد اروند به اداره کل گمرک ایران برای نظارت گمرکی در مرز داده شود.

استاندار خوزستان ، از تشکیل کمیته ای با حضور استانداری،  منطقه آزاد اروند،  گمرک ایران برای تدوین قوانین در مرز شلمچه خبر داد.

او هدف از تشکیل این کمیته را رفع تداخل قوانین گمرک ایران با گمرک منطقه آزاد اروند و یکپارچه کردن قوانین عنوان کرد.

حیدری فرماندار ویژه خرمشهر نیز  در این نشست  تداخل قوانین گمرکی منطقه آزاد اروند و گمرک ایران را یکی از مشکلات این مرز عنوان کرد.

موسوی نایب رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر هم خواستار تاسیس یک سامانه برای امور تخلیه و بارگیری شد که استاندار خوزستان خواستار ارائه طرح از اتاق بازرگانی خرمشهر ظرف دو هفته آینده به سازمان منطقه آزاد اروند جهت احداث این سامانه در مرز شد.

در این نشست نیز مقرر شد با همکاری پایانه و سازمان منطقه آزاد اروند به اضافه احداث دوربرگردان در مرز ، ایکس ری نیز فعال شود.

بررسی موضوع ترانزیت مستقیم به عراق از دیگر بخش های این نشست بود، در حال حاضر صادرات به صورت ترانشیب(تخلیه و بارگیری) انجام می شود.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.