سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولیت آستان قدس رضوی:

شناخت امام خمینی (ره) انقلاب را مستحکم می‌کند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی پا برجا و مستحکم بماند باید معرفت جامعه را نسبت به اندیشه‌ها و اصول امام خمینی (ره) افزایش دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام احمد مروی در دیدار با سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: باید معرفت مردم نسبت به امام خمینی (ره) را عمیق کنیم  زیرا که شناخت ظاهری و شعاری دوام نخواهد داشت.

او با بیان این که امام (ره) در میدان مبارزه با استکبار و قدرت‌های ظاهری جهان همچون کوه با صلابت و استوار و در برخورد با مردم و ضعفا همچون پدری مهربان و دلسوز بود افزود: اگر اندیشه‌ها و آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) در اذهان مردم جامعه به خوبی تعمیق یابد دیگر هجمه‌ها و توطئه‌های بدخواهان نمی‌تواند آن را از ذهن جامعه پاک و یا منحرف کند.


بیشتر بخوانید


تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر لزوم توجه و معرفی اندیشه‌های والای امام خمینی (ره) در حوزه‌های علمیه ادامه داد: گاهی وقت ها اندیشه‌های امام (ره) و رهبری در جامعه و حوزه‌های علمیه غریب واقع می‌شود در حالی که نباید با رحلت شاگردان امام (ره) حضور اندیشه ایشان در حوزه‌های علمیه کم رنگ شود.

حجت الاسلام مروی بیان کرد: احداث مرکز نشر اندیشه‌های امام خمینی (ره) در حوزه علمیه به ویژه برای تبیین دیدگاه‌های آن بزرگوار در مباحث فقهی و اصولی بسیار خوب و لازم است.

او با بیان این که اندیشه‌های فلسفی، عرفانی و سیاسی امام خمینی (ره) نیز نباید مورد غفلت قرار بگیرد تصریح کرد: مرکز نشر اندیشه‌های امام (ره) نباید به باشگاه جریان‌های سیاسی مبدل شود؛ پس از قرن‌ها خداوند نعمت وجود امام خمینی (ره) را به مسلمانان عنایت کرده است و باید از این نعمت عظمی صیانت کنیم و آن را در مسائل کوچک و جزئی هزینه نکنیم.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: همواره در طول تاریخ جریان‌های اصیل و روشنگر به خاطر تبیین و تفسیر ناصحیح دچار انحراف شده است که انقلاب اسلامی و مبانی امام راحل عظیم‌الشان نیز از این آسیب مصون نخواهد بود مگر این که تبیین و تفسیر مبانی بنیانگذار جمهوری اسلامی توسط شایسته‌ترین‌ها که سال‌های طولانی با آن عبد صالح خدا حشر و نشر داشتند صورت گیرد و چه کسی شایسته‌تر از مقام معظم رهبری این خلف به حق صالح امام راحل که می‌توانند این رسالت سنگین را به انجام برسانند.

حجت الاسلام مروی اظهار کرد: امام خمینی (ره) از گوشه نجف قدرت‌های بزرگ جهان همچون آمریکا، انگلیس و شوروی را به زانو درآورد و حکومتی که قدرت‌های جهان حامی آن بودند را سرنگون کرد؛ نظریه ولایت فقیه یکی از مهم‌ترین ارکان اندیشه امام خمینی (ره) و عصاره تفکر، دیدگاه‌ها و یک عمر تلاش ایشان بود لذا مؤسسه نشر آثار امام خمینی (ره) و دفتر وابسته به بیت امام (ره) یکی از مهمترین وظایفشان صیانت از این اندیشه بوده و باید در دفاع از ولایت فقیه پیشتاز باشند.

او تفکر سیاسی امام خمینی (ره) که در ولایت فقیه متبلور شده است را ریشه انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به هجمه‌های دشمن به ولایت برای ضربه به نظام اسلامی افزود: دشمنان داخلی و خارجی انقلاب با نیات سوء به دنبال زدن ریشه انقلاب هستند؛ اگر چنانچه به مسوولان یا مجموعه‌هایی انتقاد داریم نباید بهانه‌ای برای زدن ریشه شود و مرکز نشر آثار امام خمینی (ره) باید نسبت به این امر مراقبت کند، زیرا ولایت فقیه بزرگ میراث و یادگار گرانسنگ امام (ره) است.

نمایندگی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در مشهد تاسیس می‌شود

 حجت الاسلام علی کمساری سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) در این دیدار گفت: اندیشه امام چون ریشه در معارف الهی و اسلامی دارد لذا اندیشه‌ای فرازمانی و فرامکانی است و از این رو هرچه از رحلت امام (ره) می‌گذرد در مواقف و مواضع مختلف رجوع به این اندیشه و آرمان‌های تبلور یافته از بطن آن بیشتر نیازمند می‌شود.

او با اشاره به ترکیب جمعیتی کشور و وجود جمعیت بالای ۵۰ درصدی نوجوانان و جوانان در کشور به ضرورت اقدامات مؤثر و نوین فرهنگی در خصوص آشناسازی این بخش از جمعیت کشور با شخصیت و اندیشه امام اشاره کرد و افزود: در این خصوص برنامه‌های متنوعی در دست اقدام داریم که امیدواریم به زودی شاهد آثار و برکات این برنامه‌ها باشیم.

سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) در بخش دیگری از صحبت‌های خود به درخواست‌های مکرر علاقمندان به حضرت امام (س) از آحاد مختلف و نخبگان حوزوی و دانشگاهی مشهد، مبنی بر تأسیس نمایندگی موسسه در خراسان رضوی اشاره کرد و ادامه داد: به لطف خداوند و عنایت امام رضا (ع) به زودی شاهد تأسیس نمایندگی موسسه در مشهد مقدس خواهیم بود.

حجت الاسلام علی کمساری بیان کرد: امیدواریم این اقدام، به خصوص با توجه به وجود حوزه علمیه خراسان رضوی و همچنین سابقه حضور برخی از شاگردان بزرگ حضرت امام در مشهد از جمله شهید هاشمی نژاد، مرحوم آیت الله طبسی و به ویژه حضور رهبر معظم انقلاب و خلف شایسته حضرت امام (ره) در این شهر موجب اشاعه و ترویج اندیشه امام (ره) شود.

او همچنین به ظرفیت بالای زائران حرم مطهر امام رضا (ع) از کشور‌های مختلف اشاره کرد و این ظرفیت را فرصتی برای فراهم کردن زمینه برای آشناسازی آن‌ها با اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دانست.

 

انتهای پیام//ص.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.