سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مرحله اول راه‌اندازی مترو کرج؛

روزانه ۶ هزار مسافر جابجا می شود

استاندار البرز گفت: در مرحله اول مترو کرج امکان جابجایی روزانه ۶هزار مسافر بین سه ایستگاه در نقاط پرترافیک کرج وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، عزیزالله شهبازی، استاندار البرز  گفت: پیشبرد  طرح مترو  با یک کار تیمی، منسجم و هماهنگ در سطح استان صورت گرفته و با همدلی خوب در استان طی سه سال گذشته اتفاقات خوبی در آن رقم خورده و فاز اول آن تا قبل از پایان کار دولت دوازدهم به طول ۶.۵ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار البرز افزود: شهر کرج بعد از تهران پر تراکم‌ترین شهر کشور است و ۱۰ هزار نفر در هر کیلومتر مربع به طور میانگین سکونت دارند و به دلیل همین تراکم جمعیت و ظرفیت محدود معابر این کلانشهر، دولت در موضوع مترو همکاری زیاد و ماندگاری داشت.

شهبازی گفت: با هماهنگی بین شورای اسلامی شهر، شهرداری و نهاد‌های مختلف حکومتی تاکنون هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده که بیش از ۸۰ درصد آن با مشارکت دولت بوده است و بخش زیادی از این دستاورد در سه سال گذشته رقم خورده است.

او افزود : تاکنون از سمت دولت ۲۰۰۰ میلیارد تومان به دارایی‌های شهرداری کرج اضافه شده که ۷۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به پروژه مترو و بقیه به پروژه کمربند شمالی کرج مربوط است.

شهبازی یا بیان این که در این مدت پروژه‌های نیمه تمام از قبل مانده توجه زیادی را به خود معطوف کرده بود، گفت: به همین دلیل نتوانستیم پروژه‌های جدیدی را برای استان تعریف کنیم. به عنوان نمونه دیروز پروژه هشتگرد-طالقان که از ۲۲ سال پیش آغاز شده بود در این دولت به پایان رسید.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
فردیسی
۱۳:۲۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
البته همراه با کرونا