سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

رقابت اصلی انتخابات ۱۴۰۰ بین کدام نامزد‌ها خواهد بود؟ / از دوقطبی رئیسی همتی تا رقابت‌های درون جناحی

در این گزارش بررسی کرده ایم در انتخابات ۱۴۰۰ رقابت اصلی بین کدام نامزد‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، تنور سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری رفته رفته با شروع مرحله تبلیغات داغ‌تر شده و پیش بینی می‌شود با برگزاری مناظرات صداوسیما این رقابت به اوج خود برسد و مشخص شود رقابت اصلی بین چه نامزد‌هایی خواهد بود.

پنج ضلعی اصولگرایان و کاندیدای واحد

اصولگرایان که تا قبل از ورود سید ابراهیم رئیسی تنها عامل اجماعشان را کاندیداتوری او اعلام می‌کردند، اما بعد از حضور او صف ثبت نام تشکیل دادند تا بالاخره توانستند مجوز حضور ۵ نامزد را از شورای نگهبان بگیرند.

رئیسی، جلیلی، زاکانی، قاضی زاده هاشمی و رضایی آرایش سیاسی اصولگرایان را در حالی شکل می‌دهند که بعضی از آن‌ها اعلام کرده اند به طور مستقل وارد عرصه انتخابات شده اند. یکی از چهره‌هایی که به عنوان نامزد پوششی ابراهیم رئیسی از او یاد می‌شود سعید جلیلی است؛ او که با راه اندازی جلسات دولت در سایه عملا به نامزدی بالقوه برای اصولگرایان تبدیل شده بود، اما حالا به نظر می‌رسد با حضور رئیسی در عرصه انتخابات از نامزد اصلی به نامزد پوششی تغییر نقش داده است. البته عده‌ای این گمانه زنی را مطرح می‌کنند که گزینه نهایی اصولگرایان جلیلی خواهد بود و این بار ورود او به عرصه انتخابات جدی‌تر است.


بیژن نوباوه مشاور سعید جلیلی درباره تحلیل‌هایی مبنی بر کناره‌گیری جلیلی به نفع رئیسی اظهار کرد: اصلا موضوع کنار رفتن جلیلی به نفع کسی مطرح نیست. جلیلی سال‌ها کار با برنامه ریزی انجام داده است، به ویژه در زمان تشکیل دولت سایه، وی مسائل و مشکلات را دیده است و طرح و برنامه دارد.

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا هم در این باره گفت: یکی از افرادی که احتمالا تا پایان انتخابات انصراف نمی‌دهد و به نفع رئیسی کنار نخواهد کشید سعید جلیلی است.

او ادامه داد: جلیلی به عنوان یک اصولگرا به صحنه می‌آید و نقش بازوی کمکی برای رئیسی ندارد.


اما علیرضا زاکانی نامزد دیگر اصولگرایان هم تاکید کرد که جبهه انقلاب در نهایت با یک کاندیدا وارد انتخابات خواهد شد و مالک شریعتی سخنگوی او نیز در نشستی بیان کرد: «هر نامزدی که از جریان انقلاب بگوید من قطعا کنار می‌روم اشتباه کرده است و حتی اگر هم بگوید تا آخر در عرصه حضور دارد باز هم اشتباه است، نامزد‌های جریان انقلابی بیش از دو نفر هستند این عقلانیت و هوشمندی در تمام دوستان وجود دارد که در روز‌های پایانی تصمیم واحدی بگیرند که این تصمیم به ماندگاری یک نفر یا دو نفر از چهره‌های جریان انقلاب منجر شود.»

امیرحسین قاضی زاده هاشمی هم به صراحت اعلام کرده که تا آخر در صحنه می‌ماند و بنای کناره گیری به نفع نامزد اصلی اصولگرایی را ندارد. در میان این اسامی محسن رضایی که بصورت مستقل وارد رقابت شده در حال پیگیری فعالیت‌های انتخاباتی خود با شور و حرارت ویژه‌ای است و اعلام کرده قصد انصراف ندارد. او سودای ماندن در عرصه را دارد و حتی سودای دوگانه انتخاباتی رئیسی- رضایی را در سر می‌پروراند. سودایی که با رزومه کاندیداتوری‌های مستمر او در ادوار گذشته انتخابات ریاست‌جمهوری در تناقض نیست.


با توجه به این شرایط در صورت عدم انصراف نامزد‌های اصولگرا این احتمال وجود دارد که آرای نامزد‌های اصولگرا تقسیم شده و انتخابات به دور دوم کشیده شود.‌ می‌توان این گمانه زنی را پیش فرض قرار داد که در انتخابات ۱۴۰۰ یک قطب اصلی رقابت اصولگرایان رئیسی و جلیلی خواهد بود، هر چند که ممکن است آن‌ها به دلیل تعدد نامزد به رقابت‌های درون جناحی روی بیاورند.

حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی در رابطه با این موضوع گفت: اگر ۵ کاندیدای اصولگرا انصراف ندهند انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود مگر اینکه مسیر دیگری را طی کنند.

او راه حلی ارائه کرد و بیان کرد: اگر ۳ نفر آنان پس از پایان زمان تبلیغات به نفع یکنفر که احتمال پیروزی آن بیشتر از دیگران است کناره گیری کنند در این صورت شانس پیروزی آنان ۶۰ درصد خواهد بود مگر اینکه مشارکت حداکثری باشد.

مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز هم درباره انصراف نامزد های دیگر به نفع رئیسی اظهار کرد:شورا فقط یک نفر را به مردم معرفی خواهد کرد اما مردم حق دارند به هرکس که مایل بودند رای دهند و سید ابراهیم رییسی منحصرا نامزد شورای وحدت اصولگرایان است و اینکه دیگر نامزدهای اصولگرا به نفع رییسی از انتخابات کناره گیری کنند یا تا روز انتخابات در صحنه بمانند به نظر شخصی خود آنها بستگی دارد و ممکن است کناره‌گیری نکنند.

مهرعلیزاده یا همتی؟ مسئله این است!

محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی از دیگر چهره‌هایی هستندکه وارد عرصه انتخابات شده اند و در تلاش هستند تا طیف اصلاح طلبان را نمایندگی کنند. از طرفی مهرعلیزاده با ارسال نامه به بهزاد نبوی خواستار حضور در نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان و ارائه برنامه‌های خود می‌شود و از طرفی دیگر جمعی از اصلاح طلبان پس از اظهارات همتی در کلاب هاوس، به سمت وی متمایل می‌شودند و سعی می‌کنند تا نظر بزرگان جریان اصلاحات را برای حمایت از او جلب کنند.

محسن هاشمی رفسنجانی نیز یکی از این افراد است؛ او در اظهارات اخیر خود با اشاره به این که مشی و منش مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی حمایت از کاندیدا‌های موجود بوده است، عبدالناصر همتی را گزینه مطلوبی دانست و گفت: اگر (مرحوم هاشمی رفسنجانی) امروز زنده بود، به دکتر همتی رأی می‌داد.

محمد هاشمی رئیس اسبق صداو سیما و برادر هاشمی رفسنجانی نیز در سخنان اخیر خود به حمایت از همتی پرداخت و اظهار کرد: احترام آقایان لاریجانی و جهانگیری را دارم، اما این که می‌پرسید چه اتفاقی می‌افتد؟ می‌گویم اگر طبق مشی و منش هاشمی رفتار کنند، یعنی بیایند بین یکی از کاندیدا‌های موجود بایستند، بهتر خواهد بود؛ به طور مثال اگر نظر من را بخواهید همتی یکی از افرادی است که از ابتدا همراه هاشمی بوده است و ایشان به همتی بسیار اعتماد داشت؛ مخصوصا در حوزه اقتصادی که امروز محل اصلی مشکلات کشور است، اگر داوطلبان رد شده از چنین چهره‌ای حمایت کنند، شاهد رویکرد دیگری در انتخابات خواهیم بود.


همچنین محمود علیزاده طباطبایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، درباره حمایت کارگزاران از همتی گفت: همتی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران است و بر همین اساس نمایندگان حزب کارگزاران در حال رایزنی و مذاکره با نهاد اجماع ساز هستند تا از آقای همتی حمایت کنند. قطعا آقای خاتمی از جمع بندی نهاد اجماع ساز حمایت می‌کند و پیش بینی من این است که جمع بندی بر سر همتی خواهد بود، زیرا تجربه موفق تری دارد.

محسن مهرعلیزاده هم که در سال ۸۴ نامزد اصلاح طلبان شده بود و در آن مقطع هم هیچ کدام از احزاب اصلاح طلب، از او حمایت نکرده بودند در تلاش است تا بار دیگر شانس خود را در انتخابات ۱۴۰۰ هم امتحان کند.او که در مقطعی عضو حقیقی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان و عضو شورای مرکزی حزب پیشرو اصلاحات شده بود. هیچ وقت باب میل دل اصلاح طلبان نبوده به گونه‌ای که علی صوفی دبیرکل حزب پیشرو اصلاح طلبان، با تردید درباره حمایت از او صحبت می‌کند و همتی را گزینه بهتری برای اصلاح طلبان می‌داند.

با این حال اصلاح‌طلبان باید تکلیف خود را روشن کنند که آیا می‌خواهند از میان مهرعلیزاده و همتی از یکی حمایت کنند یا نامزدی معرفی نمی‌کنند و به سراغ مشارکت غیرفعال خواهند رفت.

امین پاکزاد

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
دکترمحموداحمدی نژاد دوستت دارم همیشه در قلب ما ایرانی
عمار
۰۲:۴۱ ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
فقط بنده حقیر بی سواد کمترین که یک حق رای را دارم مثل همه ایرانیان همین را می دانم شخص محترم رئیس جمهور اصلا و ابدا نیازی ندارد که اقتصاد دان باشد و مدرک دکترای اقتصاد را داشته باشد و یا دکترای رشته های دیگری را داشته باشد چرا که یک رئیس جمهور خردمند دانا و بصیر و مسئولیت پذیر و عادل می تواند همه دکترین نخبگان اقتصاد دانها را برای کابینه خودش در دولتش جذب و به خط کند و استخدامشون کند یا در هر امور و رشته های دیگری که نیازمند باشد می تواند بسیاری از نخبگان آن رشته ها را برای کارآمدی و جهش دولتش و اهداف کوتاه و بلند مدتش به خط کند تا تمامی مسائل و مصائب و مشکلات کشور را حل و فصل کند و همه نخبگان مملکت چه اونهایی که در داخل کشور هستند چه اونهایی که در خارج از کشور هستند با جان و دل و مشتاقانه و صادقانه می آیند به صحنه و مفتخرانه برای رئیس جمهورشان خدمت می کنند وقتی رئیس جمهورشان فراخوان بزند برای همکاری و یاری ملت و مملکتشان با سر می آیند برای خدمت صادقانه و پشرفتهای مختلف کشور عزیزشان ، دکتر سید ابراهیم رئیسی بر خلاف همه نامزدها که گفتند به 25 الی 30 و الی 40 میلیون نفر ایرانی زیر خط فقر فقط یارانه هاشون رو افزایش می دهیم و پول بنزین هم بهشون می دهیم و سبد کالا هم بهشون می دهیم ایشان هیچ عدد و رقمی اعلام نکردند بنابر این مشخص است ایشان با عدالت و خردورزیشان به همه ایرانیان زیر خط فقر کمک و یاری کامل می رسانند و وضعیت مالیشون رو خوب می کنند و سفرهاشون رو بزرگ می کنند و از هر لحاظ رسیدگی می کنند و ارزانی بپا می کنند و مفاسد را نابود می کنند و برنامه جامع و عملکرد خوب برای ریل گذاری همه ایرانیان دارند از روزی که هر ایرانی متولد می شود تا روزی که از دنیا می روند را یک برنامه قوی قانونی سیستماتک پیشرفته حقوق بشرانه انسانی و اسلامی عادلانه متمدنانه بدون تبعیضگریهای مختلف جناهی و باندی و گروهی و سازمانی دارند و اجرایی و عملیاتیش می کنند انشاءالله و به حول قوه الهی خداوند جل جلاله همه محرومان و بینوایان و بیکاران و کم درآمدان مستضعفین درماندگان بیچارگان تهی دستان که بهشون از هر لحاظ ظلم و ستم و تبعیضگری روا داشته شده و به حق و حقوق انسانی حقوق بشرانشون تا کنون نرسیده اند یکپارچه با حضور حد اکثریمان پای صندوقهای رای حاضر می شویم و با رعایت همه دستورالعملهای ایمنی بهداشتی و حد فاصله فیزیکی ضد کرونایی به دکتر سید ابراهیم رئیسی عادل عدالت گستر ضد مفاسد مختلف ائتلافگرای عدالت خواه اعتدالگرای تعاملگرای خردمند بصیر انقلابی حزب اللهی جوانگرای مقتدر قدرتمند با نشاط امیدوار کننده واقعی مدیر مدبر فرهیخته نخبه کارآمد در روز 28 خرداد ماه 1400 یوم الله مستضعفین بینوایان رای خواهیم داد به کوری چشم همه ناخاله های فاسدین ضد نظام مقدس مردمی جمهوری اسلامی ایران متمدنین تمدن سازان عدالت گستران رای همه مستضعفین واقعی به سید ابراهیم رئیسی عادل خردمند بصیر عدالت گستر مردمی است . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه و بصیرانه .
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
اگر واقعا برای خدمت به ایران زمین کاندید شده اید
برای ثبات کردنش
برنامه هاتون را به رییس جمهور منتخب بعنوان هدیه پیروزی در انتخابات بدهید که
اگر بدرد خورد و مشکل گشا بود
از خود و برنامه تون دولت اتی استفاده کند
صداقت تون را به ملت اینجوری نشان دهید
تشبریق
۰۰:۲۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
اخه این ادمهایی که کاندید وتایید شدن همه شان را رو هم بذاری ازتوش یک مدیر خوب د رنمیاد. چطور میتونند اقتصاد تحریم زده ایرانو درست کنند؟
کار از توان اینجور ادمکها گذشته ، باید یک ابر مرد پیدا بشه ومثل پشه ادمهای منحرف وسود جو چه داخلی چه خارجی امشی بزنه.بلکه بشه کاری برای اقتصاد ومردم کرد.
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
بهتره که ، کارنامه و موضع گیری های افراد رو در سالهای قبل وتا همین چند روزه در نظر داشته باشیم
و به خودمون و سلیقه و...فکر نکنیم ...
و واقعا" به خدا... و ایران فکر کنیم

انتخاب خوب و درست
با بصیرت
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
همتی یه اقتصاد دانه بقیه نه
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
به قیمت ارز نگاه کن و بعد حرف بزن
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
فقط احمدی « نژاد چرا احمدی نزاد رد صلاحیت شد آخه
ورامینی
۰۹:۵۲ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
زورزورکی جناح بازی در نیارید.رئیس جمهور مردمی واقعی احمدی نژاد بود که کنارش گذاشتید .
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
با سلام . الان فرار سرمایه ها از ایران از طریق خرید خانه در خارج از کشور تقریبا دامن گیر مدیران دولتی و حتی بعضی از نمایندگان نیز شده است انها با فرستادن فرزندان خود به خارج به بهانه تحصیل سرمایه خودرا توسط فرزندانشان به خارج انتقال می دهنند
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
برنامه آقای رضایی اگر اجرایی بشه از همه کاندیدها بهتر هست
ناشناس
۰۷:۴۱ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
اگر ایران می خواهد تغییر کنه نباید هم قدرت هم ثروت دست یه طیف خاص باشه اگه باشه فساد میاره مردم خودتون فکر کنین گوش به حرف سلبریتی ها وکذابین نگذارین اصول گرا واصلاح طلب نداریم حرف باید حرف مردم باشه
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
اینجا هر کی طرف خودشو میگیره هیشکی به فکر مردم نیست
علی
۲۳:۱۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
کسانی که روی نمیدهیدبه ولایت علی قسم اشتباه می کنید
میگویم باید در آن دنیا جواب گو باشی ببین عزیز جان رای بدی یا نه رییس جمهور هست پس قشر ضعیف و اگر رای ندهید کسی مثل .... می آید و به خاک سیاه خواهیم نشست
ناشناس
۰۷:۱۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
الان مگه وضعمون بهتر از خاک سیاهه هر کی هم بیاد وضعمون همینه بدتر میشه که بهتر نمیشه پس خودتو گول نزن
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
چرت نگو
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
ملت نیازی به یارانه بچه گول کن ندارند دزدی نکنن دروغم نگن....وضعیت اقتصادی خودش درست میشه
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
سه چهار ریس جمهور گذشته چکاری برای رفاه حال مردم کردن که بعدی ها میخوان انجام بدن
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
هر رییس جمهوری که بیاد اول کاری که انجام میده کابینه شو عوض میکنه
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
چشم بسته غیب گفتی؟
من فکر میکردم کابینت شو عوض میکنه
یه ایرانی
۲۱:۵۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
به قول یه بنده خدایی یجوری میگید ما رای نمیدیم که انگار قبلا به چه جواهراتی رای دادید ما هرچی میکشیم از انتخابای غلط و احساسی و مسخره شماهاست که هرکس به سادگی گولتون میزنه پس همون بهتر که رای ندید هیچ اجباری نیس
شاید ما انقلابیا کم باشیم ولی هم تصمیمامون درسته و هم مثه شما بخاطر حرفای یه مشت خودفروخته جا نمیزنیم و تا اخرین قطره خونمون پای کشورمون میمونیم
اگه این کشور مشکلی داره با قهر کردن حل نمیشه با حضور توی صحنه حل میشه
اون کسایی که بهتون میگن به خاطر کشورتون رای ندید اگه دلشون به حال این کشور میسوخت کشورشونو به پول نمیفروختن و میموندن و درستش میکردن
افسوس که شماها مسخ رسانه ای شدید
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
درود بر شرفت
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
هر موقع شعورت کشید که تو این مملکت اختیارات رئیس جمهور فقط در حد ده درصده بیا باهم صحبت کنیم.انگار قبل روحانی ایران گلستان بود لطفا کمتر شعر بگید
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
آقا ،
اصلا" هر کی ایران رو بیشتر دوست داره
و نمی خواد با این بچه بازی ها... و حاشیه ها... و من و تویی ها... ،
مثل سوریه ( در همین چند سال پیشش.. ) بشیم ،
دست بجنبونیم

همه پای صندوق..
یا علی...
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
کاش امام زمان ظهور کنه ایشان حاکم جهان بشریت بشه که دنیا گلستون بشه. هیچ کس مانند ایشان نمیتواند جهان رو اداره کند.اللهم عجل لولیک الفرج
مرضیه
۲۱:۱۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
جدیدا رهبر در یک سخنرانی تاکید کردند که حجاب هم جزو ارزشهای انقلاب اسلامی است که بعضی می خواهند آن را کمرنگ کنند و موارد دیگری هم ذکر کردند اونوقت آقای همتی می آید بگوید چرا باید به بی حجابها پیامک ارسال شود و...
آقای همتی یکی از ارزشهایی که هزاران شهید به خاطرش دادیم حفظ حجاب و عفت زنان ایرانی بوده... واقعا از حرف شما تعجب کردم... ولایت پذیری باید در همه زمینه ها باشد
اگر می خواستیم در جامعه بی حجابی باشد پس چرا انقلاب کردیم چرا اینهمه جوان نخبه و سطوح عالی معنوی را فدا کردیم و قربانی دادیم ..که شما بیایی اینجور حرف بزنی؟؟
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
مردم ساده فکر میکنند نمایش واقعی است و ادامه دار
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
پیشنهادی داشتم .برای مثال اقای x رای اورد و رییس جمهور شد
بقیه کاندیدها تمام برنامه های زمانبدی شده برای حل مشکلات را به دولت منتخب هدیه دهند و
رییس جمهور منتخب بعد از کارشناسی برنامه زمانبدی شده
انها .اگر بدرد کشور خورد و مشکل گشا بود
ان ها را بعنوان مشاور و یا حتی وزیر به همکاری دعوت کند
تا اینشالله با یاری و همدلی تمام مشکلات ریشه کن بشه
امین
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
رای دادن نشانه شعور اجتماعی در یک جامعه مدنی است.
با طلا بنویسید.
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
رئیس بانک مرکزی متخصص در جمع آوری سفره معیشت و ارتقاء قیمت ارز و نقدینگی.
فقط با او می توانید اگر پول دارید پولدارتر شوید و اگر ندارید به قهقهرا بروید.
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
افساد طلب ها مودب گوشه رینگ نشستن و می گویند ما نماینده و کاندید نداریم، اینقدر مودب نشستن هر کس نفهمی.....
عمار
۱۵:۴۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
فقط همین رو می دونیم که هر شخصیتی از این هفت نفر شخصیت محترم نامزد ریاست جمهوری شد رئیس جمهور محترم 1400 ایران اسلامی باید و الزامیست از آن شش نفر نامزد دیگر هم در دولتش استفاده کند و از نظرات و راهکارها و روشهای سازند و جهشی تغییر و تحولاتشان به نحو احسنت استفاده کند حتی از نظرات دیگر نامزدان که رد صلاحیت شدند باید استفاده ائتلافگرانه و تعاملی کند تا با نظرات پیشران شخص شخیص خودش دولت آینده را با گامهای جهشی استوار بدون شک و اشتباه از هر لحاظ با موفقیت های پی در پی با سرعت بی نظیر و چشمگیرانه برای رفع مصائب و مشکلات ملت و کشور چه در امورات داخلی چه در امورات خارجی با استفاده از تمام ظرفیتها و استفاده از تمامی اهرمها و یکپارچگی همه دستگاها با موفقیت و اقتدار و قدرت و خردورزی عادلانه بدون تبعیضگریهای مختلف جناحی و گروهی و باندی و غیره ... بپیشبرد . و من الله توفیق .
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
انتخابات آمریکا بعد یک‌ ماه‌ نتیجش مشخص شد ولی انتخابات ایران از یک‌ ماه قبل نتیجش مشخص شده
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
از اول هم معلوم بود مدتها قبل بایدن انتخاب شده. کافیست روز رای گیری و شمارش ارا را چک شود تا یادآوری شود چطور ایالت هایی که برای جمهوری خواهان بود به دمکرات ها و بایدن رسید. و صد البته که طرف هیچکدام نیستم
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
خدایی زشت نیست این حرف ها ...؟؟؟؟

بیاییم دست به دست هم بدیم
یک ایرانی اصیل و متمدن باشیم
و به دنیا هم ، فرهنگ واقعی ایرانی و غیرت ایرانی رو نشون بدیم ایشالا

پای صندوق
عشق است
یا علی
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
جناب آقای رییسی پیشاپیش انتخاب شایسته ی جناب عالی را برای تصدی مقام ریاست جمهوری تبریک عرض میکنیم
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
همتی اگر نبود الان باید یک گونی پول جمهوری الاسلامی میبردی در مغازه تا نیم کیلو پیاز بخری عین ونزوئلا
در ضمن سید محرومان یار خراسانی ابراهیم رئیس الساداتی ملقب به رئیسی چطوری از 20 سالگی دادستان شده
چرا همتی از بانک مرکزی برکنار شد ولی رئیسی همچنان رئیسی قوه قضائیه و کاندید ریاست جمهوری هست
نکته مهمتر اینکه قاضی القضات توی قوه قضائیه مگه جلوی فساد رو نمی گرفته پس چرا فساد هنوز هست
بیچاره مردم گیر کیا افتادن
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
یعنی متوجه نمیشی همتی بر کنار شده تا توی مناظره ها بتونه بگه نماینده دولت نیست
اینجوری فشار روش کمتر میشه
می خوان نشون بدن یعنی با روحانی فرق داره
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
شما زبان منافقان خارج از کشور نشید این سخنان قبلا از زبان اونا درآمده شمارا ساده لوحی فرض میکنن
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
کاش شورای نگهبان فقط یک نفر و رئیسی رو احراز صلاحیت میکرد زحمت شرکت یت عدم شرکت هم منتفی بود
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
ما مشکلات اقتصادی داریم رای ما رضایی اقتصاددان سیاستمدار مقتدر
لامصب برا هر مشکلی یه راهکار دقیق داره
محمد.بن.همام
۱۱:۰۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
بین آقای رئیسی و برادر رعیسی و احتمال زیاد آقای رعیصی برنده میشه
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
مسخرگی مثل اینکه شغل تون شده.... توی مدیریت دولت تدبیر و امید و اصلاح طلب ها هم همین جوری برخورد کردید که وضع مملکت را به اینجا رسوندید
شمسی. ز. عماد
۲۲:۵۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
شما که روحانی را با این مدیریت افتضاح 8 سال تحمل کردی و صدایت درنیامد... حالا 8 سال اجازه بده آقای رییسی بیاد تا دهن ما هم بسته بشه... امتحانش که ضرر ندارد بالاخره هیچکس بیشتر از دولت فعلی نمی تواند به این مملکت گند بزند چه در گذشته چه در آینده... کی آخه می تواند دلار را از 3000 به 25 هزار توان برساند... احمدی نژادی که اونقدر روحانی ازش انتقاد می کرد و به مدیریتش می توپید نتوانست چنین افتخاری بیافریند دیگه چه برسد به رییسی که همش ازش تعریف می کنن و از مدیریت هایش راضی هستند
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
ذوق انتخابات نیست .
اما به دکتر رضایی رای میدهیم
محمدصالح
۱۰:۲۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
این بار باید اکثریت مردم به آقای رئیسی رای دهند. اگه 4 سال پیش اکثریت مردم به سید ابراهیم رئیسی رای داده بودند الآن وضع کشور این نبود.
رضا
۱۳:۳۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
دوست عزیز ۴ سال دیگه مبینمت که داری فحش میدی مشکلات کشور با انتخاب یک نفر درست نمیشه اراده ی جمعی میخواد
آرمان
۱۷:۱۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
شما چهار سال پیش باید به فکر الان می‌بودی که بخاطر گشت ارشاد و چهار تا سلبریتی به روحانی رای ندید جلو جلو کلیدو سال 400 می‌خواستین تحویل بدین خیییلی انتخابتون خوب بود ؟؟؟. بخاطر کسانی که به روحانی رای دادن به ملت گریه کردن حالا هم خخخخ اراده جمعی؟؟؟؟ همه چیز دسته رئیس جمهوره بنده خدا از سیاست های پولی مالی کشور تا تحصیل خدمات درمانی بهداشتی ... اونی که صبح پا میشه قیمت بنزینو می‌فهمه چرا رئیس جمهور شده؟؟؟؟؟ چون امثال شما بهش رای دادن به بهانه تحریم چقدر ضرر زد به مملکت حالا امثال شما موضع گرفتن هر کی جای روخانی بود همین اتفاق میفتاد . سخترین دوران جمهوری اسلامی مربوط به دولت روحانیه کسانیکه به این شخص رای دادند ادعای انتخاب درست نداشته باشند رای فقط رئیسی
مرضیه
۲۱:۱۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
راست میگی حداقل دلار میشد 5000 تومان نه اینکه 25 هزار تومان.... خلایق هر چه لایق
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
فک میکنن رئیسی قراره معجزه کنه همشون یکین
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
این تلاش و زور زدنتون برای اینکه ثابت کنید نتیجه این انتخابات معلوم نیست ستودنیه
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
اتفاقاً کاملاً هم نتیجه مشخصه
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
یه سوال دارم اونهایی که میگن فقط همتی. تو این چند سال ریاست بانک مرکزی یک نقطه مثبت از عملکرد ایشون رو ذکر کنند.
اگر ایشون رئیس جمهور بشه همین وزرا و دولت روحانی مجددا تکرار میشوند.
واقعا آنقدر از عملکرد دولت آقای روحانی راضی هستید؟
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
این نامزدا نکنه یه وقت رای نیاوردن قهر کنن برن
اینا با پول ملت تجربه کسب کردن و کار بلد شدن و باید همیشه آماده خدمت رسانی باشن
گل چین
۰۸:۵۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
رقابت اصلی بین آقای همتی و آقای رئیسی هست و در پایان آقای همتی برنده انتخابات میشه.
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
رای به آقای همتی یعنی روحانی تا ۱۴۰۸. یعنی پراید برس به ۵۰۰ میلیون تومان...
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
اگه اینجوری بشه که قطعا فاتحه کشور خوانده است. علی برکت الله
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
شورا فکر نمی‌کرد همتی شاخ بشه وگرنه شورایی که لاریجانی رو رد کرده حتما همتی هم رد می‌کرد. خخخ. همین همتی شاخ بشه نزاره رئیسی بشه شورای نگهبان عذاب وجدان میگیرن
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
همتی شاخ نیست ماموریت داره حافظ مال و منال کسانی باشه که سالیان سال از جیب مردم دزدیدن با رانت خواری ارز و دلار وطلا
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
این افراد چندین سال مسولیت کارهایی داشتند و دیگه وقت ان هست این افراد کاملا کنار گذاشته شود افرادی جدید بیایند وگرنه این روند ادامه دارد
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
این افراد چندین سال مسولیت کارهایی داشتند و دیگه وقت ان هست این افراد کاملا کنار گذاشته شود افرادی جدید بیایند وگرنه این روند ادامه دارد
ناشناس
۰۱:۵۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
یاد سیندرلا وهفت کوتوله افتادم فقط نمیدونم سیندرلاکجا قایم شده قطعا بعد از انتخابات میارنش بیرون
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
چرا همتی
این برنامه عملی اش که الان ادعا میکند را به دولتی که خودش هم پست
و مقام داشت
نداد که روحانی به اینجا نرسد
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
شورای محترم نگهبان رد صلاحیت کنه همتی رو و کار را تمام کنه
یوسف زارعی
۱۹:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
عشق فقط سید محرومان #سید_ابراهیم_رئیسی
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
انشا الله صبح دولتت بدمد.... بالاخره یکی میاد
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
کناسفم برای تو تفکرات تو میشه بفرمایی چندتا پرونده مظلومان ومخرومان را حق ستانی کرده؟ بگو ماهم بفهیمم بش رای بدهیم وگرنه ساکت من با سخنرانی رای نمیدهم
سارا
۰۹:۱۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
همین که آقای رئیسی دست خیلی مجرمان بلندپایه دولت را رو کرد یعنی کارش درسته. مث طبری، فریدون و دختر نعمت زاده و ....
اینا کسایی بودن که زور کسی بهشون نمی‌رسید ولی همین آقای رئیسی تونست بندازشون زندان.
قوه قضائیه هم تا وقتی مجریه یا همان دولت مفسد باشه دستش اونقدرا باز نیس... انشالله که بتونه یه دولت انقلابی رو جایگزین کنه.
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
کسانی که رای منفی یا شایعات برای جناب رییسی میگویند
یا دزد هستند که دستگیر شدند و اقوام دزدان
دزدان فراری ایند که از عدالت ایشان میترسند
مرضیه
۲۱:۲۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
فقط یک نمونه از کارهای آقای رییسی این است که ما از زمان آقای لاریجانی آزمون استخدامی سازمان سنجش داده بودیم و دو سال حتی بعد از گذراندن مصاحبه مشغول به کار نمی شدیم ... میدانید چرا؟ چون جناب روحانی رییس دولت بودجه را تامین نمی کرد با اینکه آزمون از طریق رسمی و اجازه دولت بوده...
وقتی جناب آقای رییسی آمدند خودشان با صرفه جویی که در قوه قضاییه کردند منابع را از درون قوه تامین کرد و ما که سه سال منتظر تامین بودجه بودیم را استخدام و مشغول به کار کرد.... حالا فهمیدید سید محرومان کیست
این یک نمونه در مورد خود من است که فرد معمولی در این کشور هستم سال 96 آزمون دادیم با سنگ اندازی های دولت تا 98 معطل بودیم و ایشان در بهمن 98 با بودجه داخل خود قوه قضاییه ما را مشغول به کار کرد در صورتی بودجه های حقوق را باید دولت تامین کند
عمار
۱۹:۱۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
کرسی ریاست جمهوری دوم شخصیت رجال سیاسی اجرایی والامقام مملکت ایران اسلامی کم جایگاه و قدرتی در کشور ایران اسلامی و سر تا سر منطقه جهان اسلام ناب محمدی ص و در کل جهان نیست باید رقابت پر شور و خروش و با نشاط و منطقی و خردورزانه و مجدانه و آزادانه و جوانمردانه و عادلانه صورت پذیرد رفاقتها و دوستیها و برادریها هم بماند برای بعد از مسابقات پر شور شعور مناظرات رقابتی ولی در رقابت و مناظرات باید هر کسی توانایی و علم و تجربه و برنامه ریزیها و عملکردهای بهتری دارد مقتدرانه در این رقابت مناظره ایی از حق و حقوق عالمانه و خردمندانه و بصیرانه خودش و ملتش و مملکتش پر شور و قدرتمند و مقتدرانه دفاع جانانه جوانمردانه عادلانه کند و از حق و عدل اندکی کوتاه نیاید و به ملت خودش را و برنامه اش را و تجربیاتش را و توانایهایش را و استعدادهایش را و خدماتش را پر قدرت و عالمانه و مدیرانه و خردمندانه و شجاعانه ثابت کند تا ملت فرد اصلحترین را مابین این هفت شخصیت محترم نامزد ریاست جمهوری انتخاب کنند .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
همتي تا چند روز پيش آخرين نفر نظرسنجي ها بود الان دومين نفر چرا؟ چون كمي در مورد آزادي خانم ها حرف زد. ميترسم 92 تكرار شود و همتي راي بياورد.
ناشناس
۰۳:۰۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
دیگه به اینم حسادت میکنید
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
حسادت نیس. ترس از حماقت دوباره است. اینکه همون هایی که الان میگن غلط کردیم به روحانی رای دادیم یه بار دیگه .... تکرار کننن.
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
آره
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
جلیلی باید به نفه رئیسی بکشه کنار
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
آقای همتی به جای تیکه انداختن به ساده زیستی جریان انقلابیون پاسخگویی حقوق نجوم بگیران در زمان ریاستشون در بیمه باشن
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
اتفاقا درست گفت دیگه زمان این نمایش ها بسر امده که با ماشین تیبا رفت و امد کنی که مثلا اهل پول و مادیات نیستی
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
ساده زیستی انقلابیون نمایشی نیست، واقعیته
سارا
۰۹:۲۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
ایشون مسئول بی ارزش شدن پول ایران حتی کمتر از اوگاندا و ... هستند. مسئول بورس داغون و در عوض آن برج های بلند بانک ها هستند که هر روز پولدارتر میشوند. مسئول مشکلات ارزی و اقتصادی کشور هستند.
واقعا ایشون چه کارنامه خوبی در این چند سال داشتند که برخی برایش یقه چاک میدهند؟
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
نگاه کن به خورشید، نگاه کن به آینده= با تمام وجود سید ابراهیم
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
ای جانم
چه بانمک و گوگولی
محسن
۱۵:۲۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
بجای بریدن دست مفاسدجلوی خصولتی هارابگیریدبعلاوه قاضی های رشوه خوارچون اونهابایددرقوه قضاییه پرونده مفاسدراماست مالی نکنند.
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
ماشالله انقد فساد تو ایران زیاد شده که هر چقدر هم آقایی رئیسی رسیدگی می‌کنند باز هم فراوانه. جلوی فساد رو باید از سرچشمه گرفت.
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
فقط رئیسی والسلام
کشاورزمهر
۱۵:۰۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
سلام، باید عرض کنم که آقای همتی امتحان داده اما کارنامه ای ضعیف و غیر قابل قبولی دارد، علت اصلی نارضایتی مردم در یک دهه اخیر که سر منشاء تمام گرفتاری ها است بحت کاهش شدید ارزش پول ملی و همچنین کاهش رفاه و امنیت شغلی مردم بود و آقای همتی طی یک دهه گذشته با توجه مسولیت بیمه تامین اجتماعی، بانک ملی و نهایتا بانک مرکزی فرصت مناسبی داشته حداقل مزیت ها در بخش اقتصادی کشور را ایجاد کند، که هرگز نتوانست، حالا معلوم نیست با جه کارنامه ای دم از اصلاحات و بهتر شدن وضعیت اقتصادی می زند، امروز ما نیاز به رئیس جمهوری انقلابی و عملگرا داریم که ضمن اصلاح ساختار اداری و اصلاح رویه و روندهای موجود، با قاطعیت و استفاده از نیروهای انقلابی و جوان بتواند عدالت را در کشور جاری سازد.در این برهه نیاز است تمامی مردم و حاکمیت نظام وارد عمل شده و با انتخابی درست فردی رشید و دلسوز به نظام و ملت را برگزیند و در این راه با گذشت از مشکلات و موانع در نیل به شکوفایی اقتصادی و ....او را یاری نمایند..آیا شما در بین کاندیدهای حاضر توانمندتر و اصلح تر از آقای رئیسی کسی را سراغ دارید ایشان در واقع کار اصلاحات را یک سالی است با قاطعیت شروع کرده اند اکنون وظیفه ماست که به یاری ایشان بشتابیم و با انتخابی درست در سرنوشت خود و کشور سهیم شویم.
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
با برنامه تر از همه کاندیدی هستش که معدل 19.5 داره
میگه بنزین و دار ندارتون رو گرون می کنم
450 تومن میدم بهتون
اونچنان رونق اقتصادی درست کنم که به همین 450 تومنم نیاز نداشته باشین
علی برکت الله
همدانی
۱۳:۱۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
فقط سید بزرگ رئیسی لیاقت ریئس جمهوری را دارد . والسلام. درود بر رئیسی
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
کامنت های حمایت از رییسی که با زشت ترین الفاظ نوشته شده چاپ میشه ولی کامنت های حمایت از همتی که هیچ توهینی توش نیست بلاک میشه
بنظرم اسم سایت بشه باشگاه خبرنگاران اصولگرایان شیک تره
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
همتی خلاف قانون و قانون اساسی حرف میزنه، چیزایی که هیچ وقتاجرایی نمیشه
سارا
۰۹:۲۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
همتی روحانی دوم هست فقط نمیدونم علت حمایت تون از روحانی چیه؟ اگه کار مفیدی تو این ۸ سال انجام داده بفرمایید. علی برکت الله
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
مظلوم نمایی همیشه جواب میده
سعی کن یکم آه و نالشو بیشتر کنی
لطفا تلاش بیشتر
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
مستند تبلیغاتی همتی چی شد؟ تنها زمانی که خبری از سانسور نبود موقع انتخابات بود که به لطف صداسیمای ملی اتفاق افتاد
یه وقت زشت نباشه تو عصر ارتباطات و فناوری دیجیتال انقدر سانسور میکنید!
ناشناس
۰۰:۵۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
سلام مثل روحانی صبح جمعه فهمید باید مستند آماده کنه خخخخخخخخخخ از کابین روحانی نباید انتظار آدم منظم داشته باشی
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
با این شعار خیلی موافقم

سردار اقـــتـــــصادی
دکتر محسن رضایی
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
جناب آقای همتی برنامه واقع بینانه ای داشتند و دارند. بقیه وعده و وعید و رفتارهای پوپولیستی فقط دارند. ولی واقعیت این است که همتی نیز مانند این دولت تحت فشار دولت سایه و کارشنگی نهاد های قدرت و چوب لای چرخ گذاری قرار می گیرد. و عملا نمی گذارند کار ی صورت دهد. مشکل کشور ما این است. کسی که می داند نمی تواند و آنکه بلد نیست هم که نمی تواند بتواند..وکار دست کار بلد سپرده نمیشود. کاربلدی هم بیاید یک کار نابلد را میگذارند بالای سرش تا بدستور او پیش برود. خب نتیجه اش شده این 43 سال.
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
همتی در این 2 سال آخر فقط اسکناس چاپ کرد. و ارزش پول را آورد پایین لطفا واقع بین باشید .اگر اقتصاد دان بود باید سرمایه ها را روانه تولید میکرد . نه کار سفته بازی.
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
کدوم برنامه، در بیمه و بانک که بودند با رفقای اصلاحاتی چه گلی سر مردم زدند، تو 8 سال گذشته هر برنامه ای داشتند جز فلاکت برای مردم چیزی به بار نیاورد.
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
هر کس بگه بیشتر از روحانی میتونم کار بکنم دروغ گو نیست
سارا
۰۹:۲۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
طرف اینهمه سال تو منصب بالای اقتصادی بوده و هیچ کاری نکرده الان چی رو دارین توجیه میکنید. شما فقط یک کار مفید ایشون رو بگید خود من بهش رای میدم. هیچیییی نیس.....
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
همتی رو جلو انداختن تا محافظ دارائیهاشون باشه
سید
۱۲:۳۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
8سال بدبختی ملت و فراموش کردید که از همتی حمایت می کنید فقط رئیسی
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
منم نمیخوام8سال بدبختی احمدی نژاد تکرار بشه به تحصیلکرده واقعی یعنی همتی رای میدهم
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
الآن بد بختی رو نمی بینی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
لطفا بصیرت داشته باش
من
۰۴:۵۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
اینا بصر ندارن چه برسه به بصیرت
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
ما چوب ظاهربین بودن آدمها رو و گول خوردنشون بابت حجاب و استادیوم و... رو تو این ۸ سال خوردیم. یکبار خواهشا بدون تعصب اصلاح طلبی رای بدهید. ببینید این آقای همتی که می‌گویید چی تو کارنامه کاری اش داره. بی شوخی ریال ما دیگه از این نمیتونه بی ارزش تر بشه. مگه همین آقای همتی نمی خواست مشکل بی ارزش بودن پول ما رو با حذف صفر درست کنه.
واقعا فرق ۱۰۰ تومن با ۱۰۰۰ تومن چیه؟ مشکل سر همین صفره.
صباغی
۱۲:۰۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
بنظرم یک کمیته ای تشکیل بشه و لحظه به لحظه عملکرد خرابکارانه واشتباه دولت را رصد ورهگیری بکنه ودر موقع لغزش که حتما هسست پیشگیری و علنا رسانه ای کنند
مگه میشه هرکس بیاید وباهر حقه ونیرنگ و با بازی کلمات رای مردم را جذب خود کند و بعدا هر بلایی به سر این ملت بیاورد .
اما متاسفانه هیچ مرجعی نباشد که از این دولت بازجویی واستیضاح بعمل بیاورد ؟؟؟؟
مثل همین دولت حسن ، اونموقع که حسن یک کلید را مثل .... بدستش گرفته بود و عده ای دانسته وعده ای ندانسته از اوحمایت میکردن
آیا کسی سوال کرد از این دولت که چطور در عرض کمتر از یکسال نرخ دلار از 4200تومان به 34000 تومان رسید چند برابر ؟؟؟؟ واقعا برای مجلسی ها متاسفم
شاهرخ
۱۱:۴۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
رقابتی در کار نیست. الکی شلوغش نکنید همه با هم و دورهمی هستند. قطعا کابینه توسط هر یک از این ها تشکیل شود شرکت سهامی خواهد بود. یعنی کمترین کارایی ممکن.
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
به قول جهان گیری مردم یادتون هست ...چه بلاهایی که سرتون نیاوردیم از افت بورس گرانی مسکن تورم بی سابقه افزایش آمارهای فقر وفلاکت خودکشی زباله گردی...پس یه بار دیگه به ما اعتماد کنید تا خوب بچلونیمدون ورای به همتی بدین ۰
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
من که برای کوری چشم آمریکا میام رای میدم.حزب و گروه هم برام مهم نیست.کاش مردم بفهمن که در ایران زندگی میکنن و هیچوقت آمریکا کاری برامون نمیکنه.هرچقدر ایران را کوچک کنیم انگار خودمان را کوچک کردیم
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
نه فقط تو میفهمی اتفاق مردم میفهمن تو نمیفمی
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
با رای دادن خودمون رو کوچیک میکنیم که یعنی هرچی بلاسرمون بیادخودمون خواستیم
علی
۱۱:۲۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
فقط رضایی جز رضایی هیچ یک ااز کاندیدا برنامه ندارند
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
سردار اقـــتصادی
دکتر محسن رضایی
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
فقط رضایی برنامه داره... بقیه هم که کشک. عجب!
مثل اینکه از این 8 سال درس نگرفتید.
من واقعا موندم منطق و درایت شما اگه اینطوره که علی برکت ال..
عزیزان ما باید فقط بدونیم از این نامزدها تو همین دوره 8 ساله چه عملکردی از خودشون نشون دادن.
نباید دوباره گول وعدهای واقعا "بی هدف" رو بخوریم. ما دیدیم که با همین وعدها چه بلایی سره کشور اومد. باید درس بگیریم، باید با جدیت بیشتر انتخاب کنیم. تحقیق کنیم و نامزدی رو که می خواهیم رای بدیم بشناسیم.
و از همه مهمتر، با درنظر گرفتن مشکل اصلی کشور، به راهکارهای "منطقی" و به برنامه نامزدها دقت کنیم.
آقای رضایی وعدهایی همچون روحانی دارن میدن. این ما هستیم که باید بصیرت بالا داشته باشیم. چرا که با اوضاعی که کشور در اقتصاد داره. راه حل طبیعتا با بالا بردن یارانه حل نخواهد شد.
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
جان من فکر کردی میاد بهت کار میده بهش رای بدی
یه ایرانی
۲۱:۴۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
من فکر میکردم رضایی برنامه داره ولی رقتی مستندشو دیدم فهمیدم فقط داره حرف میزنه توی مستندش فقط داشت چیزاییو نشون میداد که ما همه دیدیم اطرافمون درحالیکه باید بجاش میومد و توضیح میداد که خب برا این مسکلات راه حل عملیش چیه شما فقط مستند رضاییو جلیلی رو مقایسه کنید میفهمید که چقدر تفاوتشونه و برنامه رو جلیلی داره نه رضایی
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
اگر (مرحوم هاشمی رفسنجانی) امروز زنده بود، به دکتر همتی رأی می‌داد.
همین یه خط کافیه تا اصلا شورای نگهبات رد صلاحیتش کنه موندم این بشر چطوری رد شد :)) 32 سال انگار کم بود برای اصلاح طلبها البته گول اسمو نخورید این اصلاح در مورد نوع پر کردن جیب خودشونه نه ملت :)))))
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
با توجه به عملكرد گذشته شون و همچنين گفتگوها و محتواي تبليغاتيشون، هيچكدوم در اندازه رياست جمهوري و تغيير مثبت دهنده وضعيت اقتصادي و سياسي كشور نيستند.
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
اصلاح طلبا چون مردم کنارشون گذاشتند دارن ترغیب میکنن که رای ندید
Kh.d
۱۱:۰۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
بسمه تعالی، ظاهراً اصلاح طلبان شانسی برای همتی قایل نیستند ، به نظر من بهتر است از نفر دوم شانس انتخابات یعنی آقای جلیلی حمایت کنند و به قولی به تب راضی شوند .
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
جمعه صبح می خوام برم کوه نوردی
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
به سلامت
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
دو کاندیدا بیشتر با برنامه نبودن دکتر رضایی و جناب رئیسی. بقیه کاندیداها باد توخالی بودن تا الان تو برنامه هاشون.
دکتر رضایی بسیار با دانش علم و آگاه هستن و همینطور جناب رئیسی و همینطور ایشون قدرت قضایی رو هم دارن هر دو تایید من میباشد ولی جناب رئیسی با اینکه تو قوه قضائیه اقداماتی داشتن ولی فعلا تاثیری در روند نداشته و نیاز داره اقدامات بسیار سنگینی داشته باشن با نرمی از مسائل گذشتن یعنی عدم اصلاح و عدم رضایت باید بسیار قدرتمندانه و بسیار با سیاست و مستحکم در راه ساختن و مبارزه انجام بدهند
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
الان برنامه رئیسی چی بود؟ سخنرانی کردن ومظلوم نمایی کردن برنامه میدانی؟ یا میگوید مبارزه بافساد برنامه هست؟ اگر ایشان صداقت دارد فساد دستگاه قضارااول ریشه کن کند بعدش بیاید رئیس جمهور شود خودش فرزندناصالح دارد اونوقت فرزندان دولت را میخواهد صالخ کند؟خخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
معلوم نیست همیشه دوسه روز آخر نتیجه تغییر میکنه
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
چرا حرف مفت میزنی چشم نداری ببینی گوشم نداری بشنوی کارهای آقای رئیسی را ندیدی تو این ایام کرونا کدام مسئول پا شده رفته شهرستانها کارخانه ها را راه اندازی کرده انصاف داشته باش تهمت زدن جزاش جهنم بیچاره تحمل آتششو نداری پس بفهم چه داری میگی.
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
بنظر من برنامه اقای جلیلی از همههه کاملتر بود امروز مستندش پخش شد میتونستید ببینید تا بفهمید برنامه یعنی چی؟
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
با سلام و سلام بر ملت غیور وصبور و رنج کشیده کشور عزیزمان ایران تو این 8سال ما فقط شاهد خرابی اوضاع نبوداشتغال برای جوانان گرانی مسکن گرانی اجناس گرانی همه چی بوده ایم و دولت بی تدبیر نه تنها نتانسته وضع را درست کنه بلکه هر دفعه حرف از تک نرخی زده و نمک بر زخم مردم پاشیده پس شما را بخدا این دفعه درست رای بدهید وکسانی که دولت ازشان حمایت کرده را سر کار نیارید باز و به خود و خانواده خود رحم کنید کسی را انتخاب کنید که جهادی کار کرده و به فکر مردمه انشاالله
تشکر امجدیان هستم کرمانشاهی.
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
امجدیان من هم ساندیس میخام وگرنه رای نمیدهم
قنبری اهواز
۱۱:۴۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
گل گفتی جناب امجدیان . حرف دل همه رو زدی .
کاش مردم این دفعه بصیرت داشته باشند
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
همتی اصلا فکرشو هم نمیکرد تایید بشه فقط برا سرگرمی ثبت نام کرد نتونسته بانک ها رو مدیریت کنه الان چطور میخواد کشورو مدیریت کنه مگه شوخیه؟!
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
واقعا چطور میشه آقای همتی بیاد به عنوان گزینه
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
فیلم تبلیغی همتی را نشان نداید آفرین بر سانسورچی های yjc و صدا سیما که نمیگذارند با دیدن این صحنه ها به گناه آلوده شویم
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
همتی حرف خلاف قانون و قانون اساسی میزنه، هیچ کدوم انجام شدنی نیست. به کاندیدی رای بده که بتونه کار کنه
ع
۱۰:۳۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
دو نفر بیشترین رای میارن اول اقای رئیسی بعد جلیلی وسلام بقیه رتبه های بعدی ان.
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
به نظر من هاشمی هم در نظر باید گرفت
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
همون رئیسی و همتی.
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
اگه یه بار هم بخواهیم رای بدیم مطمئن باشید همتی نیست
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
رییسی بله.همتی نه
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
همتی اگر کارایی و برنامه داشت
اونکه در دولت روحانی است
چرا رو نکرد تا
دولت روحانی به اینجا برسد
همتی ...یعنی دولت روحانی در سایه
..
۱۰:۲۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
همتی کنیم ، همتی را رئیس جمهور کنیم .
قنبری اهواز
۱۱:۵۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
رئیسی می گوید در سال باید چهار میلیون مسکن ساخته بشه . جلیلی از بکارگیری نیروهای جوان و ساخت یک میلیون مسکن در سال صحبت می کنه .
همتی از حجاب زنان می گوید !!!!!

قضاوت با خودتان
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
همتی کنیم اشتباه ۸ سال قبل را مجدد با انتخاب همتی تکرار نکنیم...
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
ریسی بیا نشون بده که یه من ماست چقدر کره میده
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
اره اره سال 96نشون داد ی من ماست 7گرم کره داشت الان وقتی میردم نمیایند تو هم بخاطر یک ساندیس رای میدهی افتخار هست؟
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
وای چقدر از این اسم ساندیس بدم میاد اینکه خودتون تا تو کاری منفعت شخصی نداشته باشید انجامش نمیدید به بقیه بسطش ندید
کافر همه را به کیش خویش پندارد
ما رای میدیم با افتخارم رای میدیم و مثل یه عده نادان نمیشینیم کنار تا اونوریا بیان برامون تصمیم بگیرن و حرفاشونو تکرار کنیم
متاسفم
۲۳:۰۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
۱۱.۲۶ روحانی برای شما زیاد است از جانب خودت حرف بزن ما کلاه سر خود نمیگزاریم یا علی
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
رقابتی نیست رئیسی کاندید اصلی ۶ تای بعدی نترسک که فقط بگن رقابتی هست
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
مطمئن نیستم رای بیاره شاید آخرش رای تغییر کنه همیشه اونی که خوبه حذف میشه
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
فقط عبدالناصر همتی
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
چرا این همه زحمت برای تایپ کشیدین؟
برنده اصلی انتخابات مشخص شده
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
همتی در حد و اندازه آقای رئیسی نیست
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
رئیسی بسیار با برنامه تر همراه با دکتر رضایی هستن و دیگر کاندیدا مشخصا حرفی برا گفتن نداره و راه به بن بست رسیده رو تحمیل ملت خواهند کرد. رای اشتباهی به همتی دادم آقای رئیسی بسیار ارجحتر و داناتر میباشند.