سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان مطرح کرد؛

دود قطعی‌های مکرر برق در چشم واحد‌های صنعتی

دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان گفت: نداشتن برنامه‌ریزی صحیح و قطعی‌های مکرر برق موجب اعمال هزینه‌های سربار در بخش صنعت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر مهدی مرادی دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان در خصوص وضعیت صنایع مشهد با توجه به خاموشی‌های اخیر گفت: قطعی‌های مکرر برق باعث آسیب‌های زیادی به واحد‌های صنعتی شده است، مهمترین مشکل این است که با توجه به قطعی‌های برق بخش صنعت هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند داشته باشد؛ خاموشی‌ها زمان شروع و پایان مشخصی ندارند.

او افزود: صنعت دارای چندین بخش است، بخشی از تولیدات به صورت پیوسته است؛ برای مثال کوره‌ای که در کارخانه روشن است نمی‌تواند غیر فعال شود. یا بخشی از کار‌های کارخانه صنایع غذایی نمی‌تواند بدون برق انجام شود.

دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان ادامه داد: مساله خاموشی‌های خارج از برنامه در حوزه کشاورزی و کارخانه‌های لبنیات نیز صدق می‌کند و عملا خسارات بزرگی به این واحد‌ها وارد می‌شود. با اعمال بدون برنامه خاموشی‌ها بخش کشاورزی از جمله گلخانه‌ها نیز بسیار آسیب می‌بیند. متاسفانه در این مورد تفکیکی وجود نداشته که برق برخی از واحد‌ها تحت هیچ شرایطی نباید قطع شود. همچنین نوسانات برق موجب خسارت به صنعت شده است. به دلیل قطعی برق در یکی از واحد‌های صنعتی ترانس برق منفجر شده است.


بیشتر بخوانید


مرادی بیان کرد: با اعمال خاموشی‌ها برخی واحد‌های صنعتی برای حضور کارگران خود برنامه‌ریزی کرده بودند و شیفت‌بندی صورت گرفته بود، اما متاسفانه برق بر خلاف زمان اعلام شده دوباره متصل شده بود. علاوه بر این شرایط و محدودیت‌های رفت و آمد به خاطر بیماری کرونا نیز باید در نظر گرفته شود. متاسفانه در این زمینه عدم برنامه‌ریزی صحیح و سوء مدیریت مشهود است. بخش صنعت در اثر خاموشی‌ها با سردرگمی مواجه شده است.

او با تاکید بر اینکه قطعی‌های مکرر برق موجب اعمال هزینه سربار در بخش صنعت می‌شود، تصریح کرد: همچنین قطعی برق باعث نوسانات شده و موجب ایجاد خسارت بر واحد‌های صنعتی می‌شود؛ طبق ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، برق بخش صنعتی نباید قطع شود و همه بار این موضوع نباید روی دوش صنعت باشد.

دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان در مورد استفاده ازبخش صنعت از دیزل ژنراتور‌ها تأکید کرد: بعضی از کارخانه‌ها به دلیل بعضی از الزامات دیزل ژنراتور را دارند، اما بعضی از کارخانه‌های بزرگ بوده و تنها بخشی از برق از این طریق تولید می‌شود و معمولا این مقدار تولید برای کارخانه جوابگو نیست.

انتهای پیام//ر.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
باید برای قطعی برق فکری کرد همه چیز زندگیمون با کرونا مختل شد اینم که قوز بالا قوز شد .امروز فردا هم حتما کمبود آب خواهیم داشت .
رزا
۱۰:۱۰ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
ای بابا این قطعی برقم داستان شده ها ، همه ی ملت دارن بد بخت میشن