سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکست رکورد جذب در بیمه روستاییان و عشایر خراسان رضوی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت:پارسال موفق شدیم بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده جدید جذب کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود کاظمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: اکنون حدود در سطح استان، ۱۷۲ هزار خانوار بیمه شده روستایی را تحت پوشش داریم.

او جمعیت خانوار روستایی خراسان رضوی را ۵۱۶ هزار و جمعیت بهره‌بردار بخش کشارزی را ۳۳۸ هزار اعلام کرد و افزود: بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی بیشترین آمار مربوط به خراسان رضوی است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان رضوی ادامه داد: در بین ۳۲ شهرستان، بجستان و سبزوار بیشترین و زاوه و باخرز کمترین ضریب پوشش بیمه را به خود اختصاص داده‌اند.

کاظمی بیان کرد: هر چند تربت‌حیدریه اکنون جز ۱۰ شهر برتر استان است، اما انتظار داریم به جزو سه شهر برتر خراسان رضوی، جایگاه خود را ارتقا دهد.

او تصریح کرد: با وجودی که عمر صندوق بسیار جوان و پایین است، اما میانگین سنی اعضا بسیار بالا و اولویت ما در جذب عضو جدید، سرپرستان خانوار هستند و بنا داریم با اقدامات حمایتی از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنیم.

نیمی از خانوار روستایی خراسان رضوی زیرپوشش هیچ خدمات بیمه‌ای نیستند

حسین محمدی مدیر جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه نیز گفت: اکنون از مجموع ۲۳ هزار خانوار روستایی این شهرستان، ۹ هزار خانوار معادل ۴۱ درصد جامعه هدف، زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند و ۶ هزار خانوار نیز زیرپوشش هیچ خدمات بیمه‌ای نیستند.

او افزود: در بحث خدمات‌دهی به روستاییان، این بیمه مورد تاکید است و اطلاع رسانی در خصوص خدمات مطلوب و حمایتی این بیمه نیازمند ورود جدی دهیاران، اعضای شورا‌های اسلامی و مشارکت بیش از پیش روستاییان است.

مدیر جهادکشاورزی تربت حیدریه ادامه داد: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر برای گسترش ضریب نفوذ بیمه اجتماعی در جامعه هدف برنامه‌ریزی و اجرا شده و اکنون برای افزایش خدمات دهی، نیازمند اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است.


انتهای پیام/ا. غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.