سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشتار دام مولد زنگ خطری برای صنعت دامداری شهرستان خلیل آباد

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت: حمل دام به مقصد کشتارگاه‌های داخل و خارج خراسان رضوی در دو ماهه ابتدای امسال به نسبت سال گذشته ۶۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود شبان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد گفت: به منظور حمایت از دامداران عزیز با هدف حمایت از تولیدکنندگان ، تامین امنیت غذایی و کاهش اثرات خشکسالی از ابتدای امسال تاکنون مقدار ۲۶۵۵ تن نهاده های دامی شامل جو – کنسانتره – کاه - یونجه و سبوس بین دامداران شهرستان خلیل آباد توزیع گردید که این میزان تکافوی نیاز شهرستان نمی باشد.

همچنین احمدی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خلیل آباد گفت : رقم قابل توجهی از مجوز های صادر شده مربوط به دام های ماده و مولد بوده که به عنوان سرمایه و پشتوانه از دامداران با توجه به شرایط سخت نگهداری در حال بارگیری به مقصد کشتارگاها می باشد.

او افزود: افزایش قیمت نهاد ها و هزینه های پرورش در کنار خشکسالی رخ داده از عوامل اصلی افزایش کشتار دام در چند ماه اخیر بوده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خلیل آباد ادامه داد: قالب دام سبک منطقه در این فصل با هزینه کم از مراتع بهره مند میشدند که خشکسالی رخ داده به ناچار دامداران را به استفاده از تغذیه در جایگاه با هزینه های بسیار بالا و متعاقب آن کوچک کردن جمعیت گله سوق داده است و بروز تغییرات مکرر اکولوژیک بخصوص واقع دوره های کم آبی و خشکسالی منجر به بروز عوارض سوء تغذیه و بیماری متابولیک در دام می گردد.

احمدی بیان کرد: اگر چه راههای مقابله با بیماری ها در قالب طرح های جاری در حال اجرا است اما جوابگوی نیازهای بهداشتی و اقتصادی صنعت دامپروری خانوارهای عشایری و روستایی در دوره خشکسالی و کم آبی می باشد.


انتهای پیام//م.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.