سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ریابکوف: دستور کار آمریکا برای اجلاس آینده بین پوتین و بایدن با برنامه ما مطابقت ندارد

معاون وزیر امور خارجه روسیه، درجمع خبرنگاران اعلام کرد دستور کار‌های واشنگتن و مسکو برای دیدار پوتین و بایدن با هم منطبق نیستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دستور کار آمریکا برای اجلاس آینده بین پوتین و بایدن با برنامه روسیه تطابق ندارد، از آمادگی مسکو برای رسیدگی به هر موضوعی که از طرف واشنگتن مطرح شود، خبر داد.

ریابکوف، در این باره گفت: «دستور کار‌های آمریکا و روسیه برای دیدار پوتین و بایدن با هم منطبق نیستند، اما ما آماده واکنش به هرگونه مسئله مطرح شده از طرف آمریکا هستیم. متأسفانه آمادگی متقابل، کمتر و به ندرت مشاهده می‌شود.»

این دیپلمات ارشد با اشاره به اینکه در روز‌های آینده واشنگتن سیگنال‌هایی از مسکو دریافت خواهد کرد، گفت: «آمریکایی‌ها باید از این سیگنال‌های مسکو استفاده کنند. من نمی‌دانم این موضوع چگونه پیش خواهد رفت. ممکن است پیام‌هایی که در روز‌های آینده دریافت می‌کنند، برای آن‌ها ناراحت کننده باشد.»

بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یک گفت‌وگوی تلفنی در تاریخ ۱۳ آوریل ملاقات با همتای روسی خود را پیشنهاد داد. به دنبال این پیشنهاد، تعدادی از کشور‌ها برای میزبانی از این رویداد اعلام آمادگی کردند.

چندی پیش، کرملین و کاخ سفید اعلام کرده بودند که جلسه برنامه ریزی شده پوتین و بایدن در ۱۶ ژوئن در ژنو برگزار خواهد شد. سران این دو کشور درباره شرایط و چشم انداز‌های توسعه بیشتر روابط بین روسیه و  آمریکا، ثبات استراتژیک و همچنین موارد مهمی در سطح بین المللی، که شامل همکاری برای مهار همه گیری کرونا و حل و فصل منازعات منطقه‌ای است، گفتگو خواهند کرد.

 روز یکشنبه، بایدن اظهار داشت که علاوه بر این‌ها قصد دارد، در این ملاقات موضوع حقوق بشر را نیز مطرح کند.

از زمان روی کار آمدن بایدن، رئیس جمهور آمریکا  این اولین دیدار حضوری پوتین و او خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.