سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵۰هزار نفر جمعیت بالای ۳۰سال استان همدان فشار خون دارند/سرانه مصرف نمک در استان روزانه حدود ۱۱ گرم است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:طبق آمار اعلام شده ۱۵۰هزار نفر از جمعیت بالای ۳۰سال در استان فشار خون دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر اعظم معیاری متخصص طب ایرانی سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه طبق آمار اعلام شده ۱۵۰هزار نفر از جمعیت بالای ۳۰سال در استان فشار خون دارند گفت :فشار خون یا پرفشاری خون بیماری است که امروزه افراد بسیاری را درگیر خود کرده است و از طرفی با تغییر سبک زندگی انسان ها و گسترش شهرنشینی رو به افزایش است.

او در ادامه با اشاره به عوارض این بیماری که منجر به سکته، نارسایی قلبی، حمله قلبی، نارسایی کلیه می‌شود افزود:بالا بودن میزان مصرف نمک در استان همدان مهم ترین عامل پرفشاری خون است و میانگین مصرف نمک در خانوارهای استان همدان ۱۰.۹ گرم به ازای هر نفر در روز است.

دکتر معیاری با اشاره به آداب صحیح خوردن و آشامیدن تاکید کرد : الگوی خواب مناسب و ورزش برای دفع مواد زائد و کنترل استرس می تواند  در پیشگیری از بیماری فشار خون مؤثر باشد.

متخصص طب ایرانی سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: در طب سنتی برای کنترل فشار خون باید میزان غذای مصرفی را کم کرد و تا هنگامی که گرسنگی کامل ایجاد نشده است شخص چیزی نخورد و پیش از بروز احساس سیری کامل دست از غذا خوردن بردارد.

دکتر معیاری یاد آور شد: یکی از غذاهایی که برای فشار خون و کنترل آن توصیه شده فالوده سیب و یا فرآورده هایی است که از سیب به دست می آید و خوردن انار، گلابی ، به، نیز برای کنترل فشار خون توصیه می شود که باید به طور روزانه و ثابت مصرف شود.

انتهای پیام/م 

برچسب ها: فشار خون ، علوم پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.