سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشن دسترسی روستا‌های استان یزد به اینترنت پرسرعت

مراسم بهره برداری و جشن دسترسی روستا‌های استان یزد به اینترنت پرسرعت با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، پاکدل، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به این که تمام شهر‌های استان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردار هستند، گفت: هدف برنامه توسعه ششم کشور مبنی بر دسترسی ۸۰ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات است.

او افزود: استان یزد توانست رکورد دسترسی ۹۹/۸ درصد از کل جمعیت استان و ۱۰۰ درصد کل ساکنین روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت را ثبت کند.

این مسئول اظهار داشت: با ارتقاء ۲۰ سایت مخابراتی با سرمایه گذاری ۵۶ میلیارد تومان ۳۷ روستای جدید تحت پوشش شبکه قرار گرفتند.

در استان یزد ۹۵ روستا بالای ۱۰۰ خانوار، ۳۳۷ روستا بالای ۲۰ خانوار و بقیه روستا‌ها زیر ۲۰ خانوار هستند، ۱۰۰ درصد از جمعیت روستایی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت، دسترسی دارند.

همچنین محمد علی طالبی، استاندار یزد در این مراسم بیان کرد: وجود ارتباطات قوی و اینترت پر سرعت در روستا‌ها موجب مهاجرت معکوس جوانان شده است.

طالبی با بیان اینکه نه تنها روستا‌های بالای ۲۰ خانوار بلکه روستا‌های زیر ۲۰ خانوار نیز در روز‌های تعطیل جمعیتی دو و حتی چند برابر پیدا می‌کنند، افزود: پوشش روستا‌ها به اینترنت تمام مردم استان را بهره مند می‌کند.

استاندار یزد با اشاره به اینکه ارتقاء زیر ساخت‌های ارتباطی و پوشش اینترنتی روستا‌ها دستاورد‌های زیادی به همراه دارد، اظهار داشت: از جمله این دستاورد‌ها مهاجرت معکوس جوانان به روستا‌ها است.

طالبی به رشد بی رویه صنایع و آسیب‌های زیست محیطی آن اشاره کرد و ادامه داد: استان یزد اولین استانی است که بنای توسعه‌ای آن بر پایه اقتصاد دانش بنیان گذاشته شده است.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.