سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدرسه سه کلاسه خیرساز در دشتیاری سیستان و بلوچستان افتتاح شد

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: مدرسه سه کلاسه خیر ساز با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان در روستای نکوچ شهرستان دشتیاری در جنوب این استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رضا سرحدی‌نیا مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گقت: این مدرسه با زیربنای ۱۵۰ مترمربع با همکاری اداره‌کل نوسازی مدارس استان و مادر یکی از شهدای گرانقدر ساخته شده است.

او ادامه داد: با بهره‌برداری از این مدرسه زمینه تحصیل دانش آموزان منطقه در فضای استاندارد فراهم شده است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: این استان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه‌سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.
وی اظهارداشت: از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان، ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

شهرستان دشتیاری از طرف شمال به شهرستان راسک، از غرب به بخش پلان و بخش مرکزی شهرستان چابهار، از شرق به کشور پاکستان و از جنوب به آب­های آزاد دریای عمان ختم می­ شود. به­ طوریکه ۸۵ کیلومتر خط ساحلی با دریای عمان و ۱۳۲ کیلومتر مرز خشکی با پاکستان دارد به این ترتیب امکان دسترسی به آب­های آزاد از این طریق برای بخش دشتیاری جایگاه ویژه­‌ایی را به وجود آورده است.

مساحت منطقه دشتیاری حدود ۶ هزار کیلومتر مربع است. شهرستان دشتیاری طبق آخرین سرشماری سال ۱۳۹۵ کشور دارای جمعیتی بالغ بر ۷۹ هزار و ۹۱۱ نفر در قالب ۱۸ هزار و ۷۹ خانوار است.

شهرستان دشتیاری دارای یک شهر «نگور» و ۲ بخش مرکزی به مرکزیت شهر نگور و باهوکلات به مرکزیت دمپگ و چهار دهستان (دهستان نگور، سندمیرثوبان، درگس و باهوکلات) است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.