سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات ۱۸۷ هزار تن کالای غیرنفتی از گمرک آستارا

مدیرکل گمرک آستارا گفت:۱۸۷ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۹۰ میلیون دلار از گمرک آستارا به کشورهای مختلف صادر شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، کریم رسولی  ، مدیرکل گمرک آستارا گفت: از ابتدای امسال  تا پایان اردیبهشت ماه با وجود اعمال تحریم ها، ۱۸۷ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۹۰ میلیون دلار از گمرک این شهرستان به خارج از کشور صادر شده و این میزان از نظر ارزش اقتصادی ۳۰ درصد افزایش یافته است.

او  افزود: بیشتر کالا‌های صادراتی شامل محصولات کشاورزی، شیمیایی، معدنی و فلزی، مواد غذایی، پلاستیکی، سیمان، گچ، شوینده، پارچه، صنایع دستی، فرش و موکت، پوشاک و کیف و کفش بوده و از لحاظ وزن ۲۱ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک آستارا گفت: در ۲ ماه نخست امسال، ۳۲ هزار و ۸۲۹ تن کالا به ارزش ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار شامل چوب و تخته، غلات و نباتات از گمرک این شهرستان وارد شده و از نظر وزن ۲۹ درصد کاهش یافته است.

رسولی افزود: در این مدت میزان حمل و نقل خارجی ورودی ۴ هزار و ۶۰۰ تن کالا به ارزش ۱۹ میلیون دلار و شامل لوازم چوبی، فرآورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش و ورق آهن، مس و پشم شیشه بوده است.

او گفت، میزان حمل و نقل خارجی خروجی نیز ۲۶ هزار و ۲۶۶ تن کالا به ارزش ۱۴۰ میلیون دلار و شامل لوازم برقی، خودروی سواری، مبل، ماشین آلات، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، ظروف شیشه‌ای، پوشاک، مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی  است.

مدیرکل گمرک آستارا تصریح کرد: در ۲ ماه اخیر ارزش اقتصادی حمل و نقل خارجی ورودی پنج درصد و در بخش خروجی نیز خروجی نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۷۲ درصد افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/م.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.