سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشای برنج در ۱۱۹هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت:شالیکاران گیلانی تاکنون ۱۱۹ هزار هکتار از شالیزار‌های خود را نشا کرده اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سید علی موسوی ،  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت:  به استفاده بهینه کشاورزان از شرایط مطلوب آب و هوایی در گیلان ، تاکنون ۱۱۹ هزار هکتار از شالیزار‌های استان  معادل ۵۰ درصد آن وجین شده است.

او،  با اشاره به کمبود منابع آبی در امسال، افزود: شالیکاران گیلانی امسال با همتی مضاعف و با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی در هنگام خزانه گیری برنج  و مدیریت آب، نشاء شالیزارهایشان را با سرعت بیشتری انجام داده اند و تاکنون ۹۸ درصد شالیزار‌های استان نشاء شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان ، با اشاره به اینکه شالیکاران رودباری هنوز نشاء شالیزارهایشان به اتمام نرسیده از کشاورزان خواست همت مضاعف داشته باشند و همزمان با سال زراعی پیش روند.

موسوی،  با بیان اینکه بخشی از نشاکاری شالیزار‌های گیلان به روش ماشینی و بخشی هم به روش سنتی انجام می‌شود،افزود: ۱۷۰ هزار هکتار از شالیزار‌های استان به روش ماشینی کشت می‌شود.

او گفت: ۱۷۱ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان در داخل شبکه از آب سدسفید رود و بقیه خارج از شبکه از آب رودخانه ها، آب بندان‌ها و چاه‌ها بهره‌مند هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان  تصریح کرد: گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور است که با ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام/م.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.