سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی موزه تاریخ تربیت معلم در کرمان

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: موزه تاریخ تربیت معلم کرمان در حوالی بازار تاریخی راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام توان،رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان با اشاره به تاریخچه تربیت معلم در کشور گفت: در ایران برای اولین بار در سال ۱۲۹۶ مرکز تربیت معلم یا دارالمعلمین در تهران تاسیس شد و به روایتی دومین و یا سومین مرکز در سال ۱۳۰۶ در کرمان تاسیس شد که اول دارالمعلمات (ویژه بانوان) و بعد در سال ۱۳۰۷ دارالمعلمین (ویژه آقایان) بود و در ۱۳۱۴ اولین دانش سرا حوالی بازارکرمان تاسیس شد و در سال ۱۳۱۵ مرکز تربیت معلم کار خود را شروع کرد که در همین مکان موزه‌ای از تاریخچه تربیت معلم در کرمان در حال راه اندازی است.

او افزود: حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ سند تاریخی از سال ۱۳۰۶ جمع آوری شده که با عنوان موزه تربیت معلم در معرض دید و بهره برداری علاقه‌مندان به حوزه تعلیم و تربیت قرار می‌گیرد، همچنین کتاب تاریخ تربیت معلم کرمان هم چاپ و منتشر شده است.

رئیس دانشگاه تربیت معلم استان کرمان بیان داشت: در همه کشور‌های دنیا به پرورش معلم توجه ویژه‌ای شده، شواهدی در دست است که ثابت می‌کند تعدادی از اندیشمندان بزرگی که در دانشگاه‌های مطرح دنیا از جمله سوربن فرانسه، کمبریج انگلستان و آکسفورد آمریکا تحصیل کرده اند، در دانشگاه تربیت معلم پذیرفته نشده اند.

حجت الاسلام توان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان زمینه جذب نخبگان را فراهم کرده است، تصریح کرد: ورودی دانشگاه فرهنگیان بسیار خوب است، خیلی از پذیرفته شدگان دانشگاه‌های دولتی اذعان دارند که موفق به قبولی در دانشگاه فرهنگیان نشده اند، برای انتقال دانش و تجربه به دانشجو معلمی که وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شود باید جدیت و برنامه ریزی موثر و مدونی داشته باشیم، دانشجو را باید همیشه فعال نگه داریم.

او گفت: برنامه ما برای دانشجویان ترم آینده این است که هم ۴ هفته آموزش حضوری و هم آموزش مجازی داشته باشیم، اصل کار ما برای ورودی نخبه دانشگاه فرهنگیان ایجاد انگیزه است، علاقه مندی به تدریس، خلق و خوی معلمی و شخصیت معلمی باید در دانشجویان تقویت شود.

حجت الاسلام توان گفت: بر اساس پژوهش انجام گرفته، در گذشته گسست نسل‌ها هر ۲۵ سال یکبار بود، اما در دوران جدید هر سه سال یک بار این اتفاق می‌افتد، وطیفه ماست دانشجویان را در چارچوب ارزش‌های جامعه نگه داریم.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.