سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون بدون نوبت افراد بالای ۸۰ سال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال بدون دریافت نوبت انجام می‌شود.

دهقانی فیروز آبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به این که سالمندان بالای ۷۰ سال باید اطلاعات خود را جهت دریافت نوبت تزریق واکسن کرونا در سامانه salamat.gov.ir ثبت کنند گفت: تا کنون ۲ هزار و ۹۸۹ نفر در کل استان در این سامانه ثبت نام کرده اند.

او با اشاره به این که تزریق واکسن کرونا برای ۸۰ ساله‌ها بدون نوبت انجام می‌شود افزود: جمعیت بالای ۸۰ سال استان بیش از ۱۶ هزار نفر است که تاکنون  بیش از ۸۱ درصد از این جمعیت معادل ۱۳ هزار و ۱۸۴ نفر، واکسن دریافت کرده اند.

دهقانی فیروز آبادی تصریح کرد: جمعیت گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال در استان ۱۲ هزار و ۳۱ نفر است که از این تعداد ۵ هزار و ۸۶۶ نفر، واکسن دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال در استان ۱۲ هزار و ۹۲۸ نفر است که تا کنون بیش از ۹۳ درصد از آنها واکسن دریافت کرده اند.

او ادامه داد: با ورود محموله‌های جدید واکسن به استان و تزریق واکسن کرونا برای گروه‌های سنی پایین‌تر که جمعیت بیشتری از جامعه را شامل می‌شوند، مرکز دوم تجمیعی واکسن کرونا در شهرستان بیرجند راه اندازی می‌شود.

دهقانی فیروز آبادی با اشاره به این که دانشجویان علوم پزشکی به چند گروه‌ تقسیم می‌شوند بیان کرد: واکسیناسیون بخشی از دانشجویانی که در بیمارستان فعالیت دارند آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به این که از اول مهر ماه کلاس‌های دانشگاه به صورت حضوری برگزار می‌شود گفت: واکسیناسیون دانشجویانی که هنوز در بیمارستان فعالیت ندارند، اساتید و معلمان از اوایل مرداد ماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
بدون نوبت هم خوبه