سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخن روز؛

اخلاق انتخاباتی موضوعی مهم و فرهنگ ساز

در بحبوحه انتخابات و رقابت با نامزد‌های انتخاباتی مهمتر از رای آوردن رعایت اخلاق انتخاباتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، ۲۸ خردادماه ۴۰۰ انتخابات در پیش است و در این انتخابات علاوه بر ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا تکلیف میاندوره‌ای مجلس هم مشخص خواهد شد.

کسانی که در نتیجه این رای گیری انتخاب می‌شوند نماینده مردم در پست ریاست جمهوری، در شورا‌های اسلامی و یا در مجلس شورای اسلامی خواهند بود و باید طبق وظیفه‌ای که قانون مشخص کرده فعالیت کنند.

اما در هر صورت کسانی که برای این انتخابات ثبت نام کرده و صلاحیتشان تایید شده نماینده مردم از میان آن‌ها انتخاب خواهند شد و باید کنش و واکنش آن‌ها متناسب و برازنده یک نماینده مردم باشد.

اخلاق یکی از ضروریات زندگی اجتماعی است که در رقابت‌های انتخاباتی مهم‌تر و برجسته‌تر است و رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزد‌های انتخاباتی، طرفداران و جریانات سیاسی مهم است.

حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی از نامزد‌های انتخاباتی و حامیانشان خواست با رعایت اخلاق انتخاباتی به یکدیگر احترام بگذارند.

حجت الاسلام موسوی افزود: نامزد‌های انتخاباتی، حامیان آن‌ها و گروه‌های سیاسی با رعایت اخلاق و احترام به یکدیگر حلاوت این اتفاق مهم سیاسی را برای جامعه حفظ کنند.


بیشتر بخوانید:

  • نشست سالم سازی فضای انتخابات در شازند

  • انتخابات آیینه اقتدار ملت ایران در جهان است

  • حضور در انتخابات موجب یاس و ناامیدی دشمنان می شود


به جهت اینکه نخبگان و مسئولان نامزد انتخابات می‌شوند رفتار‌های انتخاباتی به نوعی فرهنگ ساز است و آثاری طولانی مدت بر فر هنگ جامعه خواهد داشت.

جمله "الناس علی دین ملوکهم" بر این واقعیت اجتماعی تاکید دارد که به معمولاً اقشار جامعه تأثیر پذیری بیشتری نسبت به مسئولان و نخبگان دارند و مردم هم عموماً نگاهشان به آنهاست و رفتار و کردار خویش را بر اساس همان باور‌های تحمیل شده تنظیم می‌نمایند.

نکته دیگر اینکه انتخابات در هرکشوری نمادی از بلوغ سیاسی مردم و جلوه‌ای از اقتدار کشور در فرای مرزهاست به خصوص زمانی که یک کشور دشمنان زیاد و قسم خورده داشته باشد.

دشمنان این مرز و بوم هم ذره بین به دست رصد گر انتخابات و تبلیغات پیش رو هستند تا از این مسیر ماهی مورد نظر خود را صید کنند و در این میان بد اخلاقی دستاویزی برای این دشمنان کینه توز خواهد بود.

دیگر اینکه اگر کسانی که به قصد نمایندگی مردم ثبت نام کرده اند اگر اکنون که هنوزانتخاب نشده اند بد اخلاقی انتخاباتی کنند فردایی که انتخاب شوند و به اختیاران قانونی دست پیدا کنند هم با مردم هم بد اخلاقی خواهند کرد.

به هر حال کمتر از ۱۷ روز به انتخابات سرنوشت ساز ۱۴۰۰ باقی مانده و این انتخابات علاوه بر این که آزمونی سرنوشت ساز است وضعیت ۴ سال آینده کشور را مشخص خواهد کرد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.