سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان:

بیش‌از سه هزار روستا برای اجرای طرح هادی شناسایی شده است

منبتی گفت: سه هزار و ۴۴۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در سیستان و بلوچستان به منظور اجرای طرح هادی توسط بنیاد مسکن انقلاب شناسایی شده‌ است.

خلیل منبتی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با بیان اینکه از روستاهای شناسایی شده برای سه هزار و ۹۷ روستا طرح هادی روستایی تهیه شده اظهارداشت: تنها سال ۹۹ در ۳۶ روستا طرح هادی تهیه و ۶۷ بازنگری طرح هادی روستایی نیز انجام شده است.

او  با بیان اینکه در ۱۸۴ روستا اجرای طرح هادی انجام شده است افزود: طرح هادی ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی، تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را حسب مورد در قالب مصوبات تعیین می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اهمیت نقش روستاها و توسعه آن و جای خالی تعریف چشم‌انداز آتی نقاط روستایی نیازمند به یک طرح کامل و جامع پیشرفت روستا دارد که در این راستا این بنیاد با تهیه، تصویب و بازنگری طرح‌های هادی روستایی و اجرای آن در معاونت عمران روستایی توانسته زمینه توسعه و آبادانی روستاها را به‌صورت نسبی فراهم کند.

طرح هادی در بین تمامی طرح‌های عمرانی بیشترین تمرکز را بر تغییر ساخت فیزیکی روستاها دارد و از سه جنبه دارای اهمیت است نخست اینکه با توجه به زمان آغاز این طرح‌ها تهیه و اجرای آن‌ها بیش از ۲۰ سال سابقه دارد، دوم از آنجا که طرح‌های هادی در مقیاس روستا تهیه می‌شود گستره مکانی آن‌ زیاد است و در تمامی نواحی روستایی کشور می‌توان نمونه‌هایی از آن را یافت و سوم این طرح‌ها محلی ترین و موردی ترین طرح‌هایی است که به صورت مستقیم با اجتماع روستایی ارتباط دارد.

انتهای پیام.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.