سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش چشمگیر مستمری مددجویان کمیته امداد خوزستان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان از افزایش ۷۰ درصدی مستمری مددجویان به منظور بهبود معیشت در شرایط اقتصادی کنونی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال شیبه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ با پیگیری ریاست کمیته امداد کشور و نمایندگان مجلس، با تخصیص بودجه از محل تبصره ۱۴، افزایش ۷۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت حمایت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و اجرایی شد.

او با بیان اینکه مابه التفاوت مستمری فروردین و اردیبهشت ماه نیز پس از تأمین اعتبار پرداخت شد، افزود: خانواده مددجوی تک نفره پارسال مبلغ ۱۹۸ هزار تومان مستمری دریافت می‌کرد که این رقم طی امسال به ۳۵۰ هزار تومان می‌رسد، همچنین رقم پرداختی برای خانواده ۲ نفره از ۳۳۱ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان و برای خانواده ۳ نفره از ۴۳۰ هزار تومان به ۷۰۰ هزار تومان، خانواده ۴ نفره تحت حمایت ۹۰۰ هزار تومان و خانواده ۵ نفر به بالا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

شیبه با اشاره به تورم موجود و بالا بودن نسبی خط فقر، بیان کرد: این امر به منظور سیاست‌های نظام با هدف کاهش فقر مطلق و کمک به بهبود وضعیت معیشتی جامعه هدف نهاد‌های حمایتی، انجام و افزایش صورت گرفته، گامی مهم در رابطه با کاهش مشکلات ناشی از فقر است.

مدیر کل کمیته امداد خوزستان ادامه داد: پرداخت این ارقام پاسخگوی همه نیاز‌های خانواده‌های تحت حمایت نیست، اما امیدواریم با کمک مردم نیکوکار بتوانیم در حد توان مشکلات جامعه معزز مددجویی را برطرف کنیم.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.