سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان باوی:

از پساب‌های خروجی نیروگاه رامین آزمایش گرفته می‌شود

نظری زنگنه گفت: از پساب‌های خروجی نیروگاه رامین آزمایش گرفته می‌شود و پس از بررسی نتیجه اعلام می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رسول نظری زنگنه رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان باوی درباره ویدیوی منتشر شده از تخلیه پساب آلوده یکی از خروجی‌های نیروگاه رامین به رودخانه کارون، بیان کرد: خروجی این لوله پساب، بیرون از محوطه نیروگاه رامین، به رودخانه کارون، حدفاصل شهر‌های ملاثانی و ویس تخلیه می‌شود.

او افزود: از این خروجی پساب تاکنون اطلاعی نداشتیم و نمونه گیری و آزمایشی از آن صورت نگرفته است.

نظری زنگنه بیان کرد: بر اساس توضیحات مسوول HSE نیروگاه رامین، این خروجی مربوط به سیستم تصفیه آب نیروگاه است که برای نیروگاه استفاده می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان باوی با بیان اینکه نیروگاه رامین پیش از این مشکلی از بابت پساب صنعتی نداشته، گفت: بازدید و نمونه گیری دوره‌ای (هر ۳ ماه) از پساب صنعتی و دودکش نیروگاه انجام می‌شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: بازدید میدانی از محل تخلیه پساب انجام شده و روز پنجشنبه آینده نمونه‌گیری از این خروجی انجام و آزمایش می‌شود که نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، امروز ویدیویی در فضای مجازی از تخلیه پساب آلوده از نیروگاه رامین به رودخانه کارون منتشر شده که موجب نگرانی برخی شهروندان شد.

تصاویر پساب بسیار آلوده‌ای را نشان می‌دهد که وارد رودخانه کارون می‌شود، که در ادامه از مسیر شهر‌های ویس، شیبان و اهواز عبور می‌کند.

به گفته شهروند خبرنگاری که از این خروجی تصویربرداری کرده، این خروجی در فاصله کمی از تاسیسات آب کشاورزی است.

نیروگاه رامین از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های حرارتی کشور، در شمال اهواز و در شهرستان باوی قرار دارد و در سال ۹۱ به دلیل تخلیه پساب آلوده حاصل از شست‌وشوی دیگ بخار به رودخانه کارون در مراجع قضایی محکوم شد. در این مورد مواد آلوده نفتی و شیمیایی حدود ۵۴ کیلومتر از رودخانه کارون حدفاصل نیروگاه رامین (بالادست اهواز) تا پل هفتم اهواز را در برگرفت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.