سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵ مگاوات برق استان سمنان صرف تولید ارز دیجیتال غیرمجاز می‌شد

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان گفت: ۱۵ مگاوات برق استان، بر اساس گزارش‌های ارائه شده، از سوی ماینر‌های کشفی برای تولید رمزارز به صورت غیرمجاز مصرف می‌شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه منصوری معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان در نشست بررسی وضعیت پایداری و مدیریت مصرف انرژی در استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری گفت: ماینر‌های کشف شده از مزارع غیرمجاز به هیچ وجه نباید برگردانده شوند.

وی تاکید کرد: همه مسوولان استان سمنان بر این نکته اتفاق نظر دارند که باید برنامه جامع و درستی برای اعمال خاموشی‌های بابرنامه درنظرداشت.

وی بیان کرد: در خصوص تغییر ساعت کار ادارات استان سمنان، پیگیری‌های لازم انجام شود و فرمانداری‌ها موضوع ساعت کار و خارج کردن سامانه‌های سرمایشی و روشنایی را به صورت ویژه رصد کنند تا دستگاه‌های اجرایی در بحث مدیریت انرژی پیشگام باشند.

منصوری گفت: پاداش بهره وری ناشی از مدیریت مصرف انرژی به دستگاه‌های اجرایی برگردانده شود تا بتوانیم به منظور تهیه صفحه‌های خورشیدی اقدام کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان با تاکید بر خرید ژنراتور و مولد برق از سوی دستگاه‌های اجرایی استان گفت: استاندار تاکید دارد تا برنامه زمانبندی خاموشی‌های احتمالی به مردم و صنایع ارائه شود تا توان برنامه‌ریزی از سوی آنان فراهم باشد.

پیش بینی تداوم قطعی برق تا نیمه شهریور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که احتمالا تا ۱۵ شهریور به صورت جسته‌گریخته درگیر موضوع کمبود و خاموشی‌های ناشی از آن هستیم.

علیرضا شریفی نژاد با اشاره به اینکه این جلسه در شرایط اضطراری مدیریت بار در سطح مشترکان جزئی و عمده برگزار شد افزود: مشکل کمبود و قطعی برق مربوط به کل کشور است و تنها محدود به استان سمنان نیست.

وی ادامه داد: مدیران حوزه انرژی باید برنامه‌ای جامع ارائه کنند تا ضمن بررسی ابعاد مختلف آن بتوان به توافقی جامع دست یافت، آنچه مشخص است در صورت امکان باید برنامه جامع و زمانبندی منظم برای خاموشی‌ها وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید برای اعمال خاموشی‌های بابرنامه زمان درست تعریف شود، گفت: مدیران حوزه انرژی باید گروه بندی مناطق جهت قطع احتمالی برق و آب، اعلام زمان اعمال محدودیت و اطلاع رسانی برنامه خاموشی‌ها را از طریق اپلیکیشن برق اعلام کنند.

شریفی نژاد افزود: باید نقاط قرمز و حساس شهر‌ها جهت جلوگیری از قطع برق در این اماکن مشخص و اعلام شود، سمنان استانی صنعتی است و باید برنامه منظم خاموشی‌های صنایع جهت تمهید مقدمات و بروز کمترین خسارات به مردم و صنایع اعلام شود.

وی با بیان اینکه باید هدف گذاری اعمال خاموشی برق به صورت دقیق و حساب شده انجام شود گفت: در بحث آب هم باید جلوتر از برنامه کشوری حرکت کنیم و برنامه ریزی شود تا گروه بندی لازم را همراه با جدول زمانبندی سازمان‌دهی شده اطلاع رسانی کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان یادآور شد: قطع بی‌مورد جریان برق به هیچ وجه در برنامه کاری هیچ دستگاهی نیست، بلکه هدف این است تا با رعایت حداکثری منافع مردم، جامعه دچار کمترین تبعات از خاموشی‌ها باشد.

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.