به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی آذرکیش، مدیرکل دفتر آموزشهای فنی، حرفهای و کاردانش وزارت آموزشوپرورش در جلسه مشترک شورای معاونان، رؤسای شهرستانها، نواحی و مناطق استان همدان که بهصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اهمیت رهبری آموزشی، اظهار کرد: تفاوت اصلی بین یک مدیر و یک رهبر آموزشی، نوع نگاه آنها به مسائل است و یک مدیر موفق، یک رهبر آموزشی موفق بهحساب میآید.
او با تأکید بر تقویت جایگاه «شورای مدرسه» بهعنوان مهم ترین مرجع قانونگذاری در واحد آموزشی، گفت: یک مدیر موفق هم باید از منابع، بهصورت بهینه استفاده کند و هم برنامههای واحد آموزشی را توسعه دهد تا تربیت دانش آموزان در «تراز سند تحول بنیادین وتربیت تمام ساحتی» محقق شود.
مدیرکل دفتر آموزشهای فنی و حرفهای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به روند فعالیتهای آموزشی و پرورشی در شرایط کرونا، تصریح کرد: یکی از مزیتهای کرونا تسریع در استفاده از فناوریهای نوین بود که با توجه به تأثیر آن بر آموزش، به نظر میرسد در سال تحصیلی آتی، چرخشهای تحولی در رویدادهای (یاددهی- یادگیری )را شاهد باشیم.
آذرکیش با اشاره به برگزاری مطلوب امتحانات نهایی و هماهنگ در استان همدان، بیان کرد: سیاستها و اقدامات هماهنگ در سطح استان همدان و مناطق برای برگزاری منظم امتحانات قابلتقدیر است.
او در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر جایگاه رشته های فنی حرفهای و کاردانش در دستگاه تعلیم و تربیت، گفت: مهارتآموزی از اولویت دارترین سیاستهای وزارت آموزش و پرورش است. علی رغم شرایط کرونایی، ثبت نام در این رشته ها دراستان همدان رو به افزایش است.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/