سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمپاشی ۶۲۰۰ هکتار از مزارع غلات هشترود

مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: از ابتدای شروع مبارزه با آفت سن طی امسال ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع غلات شهرستان هشترود علیه آفت سن مادر سمپاشی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، احمدی مدیر جهاد کشاورزی هشترود  گفت: مبارزه علیه سن مادر از اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه با ورود این آفت به مزارع غلات آغاز شده و پیش بینی می‌شود مبارزه با این آفت تا ۲ هفته دیگر ادامه داشته باشد.

او با بیان اینکه سمپاشی مزارع غلات علیه آفت سن مادر نقش بسیار مهمی در کاهش پوره سن در مزارع گندم دارد و از طغیان این آفت در مزارع جلوگیری می‌کند گفت: سن گندم مهمترین آفت گندم و جو در شهرستان هشترود است که اقدام به تغذیه از مواد درون گندم یا جو می‌کند و در نهایت محصولی که عاید کشاورز می‌شود، خوشه خشک و سیاه شده گندم و جو است.

مدیر جهادکشاورزی هشترود گفت: سمپاشی مزارع گندم علیه آفت سن زمانی ضروری است که به طور متوسط در هر مترمربع یک عدد «سن گندم» مشاهده شود و در این صورت بهره برداران با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.

احمدی افزود: با توجه به ریزش سن مادری در مزارع غلات شهرستان از اواخر فروردین ماه شروع مبارزه شیمیایی توسط جهاد کشاورزی اعلام شد و از این زمان نیز کشاورزان عملیات سمپاشی را شروع کردند.

او گفت: مبارزه شیمیایی توسط ۱۰ دستگاه سمپاش با مشاوره و صدور و پایش مزارع غلات در سطح ۶ مرکز جهاد کشاورزی انجام شده است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.