سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار سیستان و بلوچستان: مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند

موهبتی گفت: با توجه به کمبود بارندگی، گرم شدن هوا و مشکلات تولید برق از مردم عزیز درخواست می‌شود در مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا قطعی کمتری داشته‌باشیم‌.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست خبری با خبرنگاران اظهارداشت: در شرایط فعلی به دلیل اینکه میزان مصرف برق از ۵۳ هزار مگاوات به ۵۵ هزار مگاوات در کشور رسیده بسیار باید صرفه جویی صورت بگیرد.

او  افزود: امسال به دلیل کاهش بارش‌ها، گرمی هوا زودتر اتفاق افتاده و کولرها بیشتر بکارگیری شده از طرفی افزایش واحدهای تولیدی و صنعتی نیز مزید بر علت شده و در نتیجه مصرف برق به شدت افزایش پیدا کرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مصرف برق پارسال ۴۵ هزار مگاوات بوده اما امسال به ۵۵ هزار مگاوات افزایش یافته است ادامه داد: نصب ۲ هزار انشعاب جدید، راه اندازی تعداد زیادی واحد تولیدی و صنعتی جدید و رمز ارزهای دیجیتال در کشور مصرف برق را به مراتب بالا برده این در حالیست که به دلیل کاهش بارندگی ها تولیدات نیروگاههای آبی کشور نیز کاهش پیدا کرده است.

رییس شورای اداری سیستان و بلوچستان گفت: پارسال تولید برق در استان یکهزار و ۱۵۰ مگاوات اما مصرف یک هزار و ۶۵۰ مگاوات بود که با توجه به افتتاح واحدهای جدید صنعتی و افزایش انشعابات برق احتمالا مصرف امسال به یکهزار و ۸۰۰ مگاوات می رسد این در حالیست که ۳۰۰ مگاوات برق به افغانستان و پاکستان صادر می شود.

موهبی سهم استان از خاموشی های کشور را سه درصد عنوان کرد و گفت: در صورت صرفه جویی در مصرف برق از سوی مردم عزیز استان مشکل سه درصد خاموشی در استان حل خواهد شد.

او افزود: با قطع برق مشکل قطعی آب نیز دامنگیر مردم بویژه در زاهدان می شود زیرا ایستگاههای پمپاژ مسیر خط انتقالی چاه نیمه به زاهدان، چاههای آب زاهدان و پمپ های آب مجتمع های آپارتمانی نیازمند برق هستند و چنانچه برق قطع شود آب نیز قطع خواهد شد این در حالیست که با طرح های اجرا شده پیش بینی می شد تابستان امسال شهر زاهدان مشکل کمبود آب نداشته باشد، به همین سبب از مردم عزیز زاهدان انتظار است در مصرف برق نهایت صرفه جویی را داشته باشند تا هم خاموشی ها و هم قطعی آب به حداقل و حتی صفر برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه همه باید در مصرف برق صرفه‌جویی کنند خاطر نشان کرد: اگر ۱۰ درصد صرفه‌جویی شود قطعاً تابستانی بدون قطعی برق و آب خواهیم داشت.

انتهای پیام/.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.