سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلاروس تحریم‌های هوایی ازسوی اروپا را محکوم کرد

رئیس هواپیمایی ملی بلاروس از تصمیم کشورهای اروپایی برای ایجاد محدودیت هوایی علیه مینسک انتقاد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس «بلویا» شرکت هواپیمایی ملی بلاروس، امروز (شنبه) از تصمیم برخی کشور‌های اروپایی برای اعمال محدودیت هوایی علیه مینسک انتقاد و آن را محکوم کرده است.

این مقام بلاروس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تصمیم کشور‌های اتحادیه اروپا برای اعمال محدودیت هوایی علیه بلاروس حقیر است.»

یک‌شنبه هفته گذشته بلاروس یک هواپیمای مسافربری خطوط «رایان ایر» را مجبور به فرود اضطراری در مینسک کرده و یک روزنامه‌نگار مخالف دولت بلاروس را که مسافر آن بود بازداشت کردند.

پس از آن بسیاری از کشور‌های همسایه بلاروس و همچنین برخی از کشور‌های اتحادیه اروپا تصمیم به اعمال محدودیت هوایی علیه این کشور گرفتند.

اکنون مدیر بلویا در پیامی در فیسبوک خود با بیان آنکه خطوط مسافربری اقدام اشتباهی انجام نداده‌اند، اعلام کرد: «چنین اقداماتی به معنی تحریم خطوط هوایی است.»

او در ادامه افزود: «کاملا واضح است که این کشور‌های اروپایی از این فرصت استفاده کردند تا کشور خود را به روی ما ببندد و همچنین مسیر هوایی و فرودگاه‌های خود را یکی یکی از ما دریغ کنند.»

او همچنین از این اقدام کشور‌های اروپایی پیش از تحقیقات «سازمان بین المللی هواپیمایی غیرنظامی» درباره این حادثه انتقاد کرده و گفته است: «تمام این اقدامات پیش از تکمیل تحقیقات از سوی سازمان بین المللی هواپیمایی غیرنظامی اتخاذ شده است و ممکن است در این تحقیقات تنها یک حزب خاص مقصر باشد، اما قطعا شرکت بلویا جزء آن‌ها نیست.»

او در انتها گفت: «تنبیه بلویا بدون تحقیقات، امری حقیر است.»

پیش از این با افزایش تنش‌های میان اروپا و بلاروس به دلیل فرود اضطراری این هواپیمای مسافربری و بازداشت یک روزنامه‌نگار مخالف بلاروسی، گروه هفت در بیانیه‌ای خواستار افزایش تحریم‌ها علیه دولت بلاروس شده بود.

گروه هفت متشکل از «کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا» در بیانیه خود مدعی شدند: «فرود اضطراری این هواپیما، ایمنی مسافران و خدمه پرواز را به خطر انداخت. این اقدام همچنین حمله‌ای جدی به قوانین مربوط به مدیریت هوانوردی غیرنظامی بود.»

همچنین روز گذشته خبرگزاری رویترز مدعی شد نامه‌ای که به‌تازگی به دست این خبرگزاری رسیده، بیانگر آن است که شرکت کنترل ترافیک هوایی بلاروس درخواست خلبان هواپیمای ایرلندی «رایان‌ایر» را برای تماس رد کرده بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.