سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صلح افغانستان، موضوع رایزنی وزرای خارجه آمریکا و هند

وزرای خارجه آمریکا و هند روند صلح افغانستان را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

به گزارش  حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری نشانه، وزرای خارجه آمریکا و هند درباره روند صلح افغانستان بحث و رایزنی کردند.

وزیر خارجه هند با درج پیامی در حساب توئیتری خود اعلام کرد با همتای آمریکایی خود در مورد صلح افغانستان گفتگو کرده است. سبر امانیام جی‌شنکر در این پیام آورده است: گفتگو با آنتونی بلینکن روز جمعه در دهلی‌نو صورت گرفته است.

در این پیام آمده است: در این دیدار دو طرف علاوه بر روابط دو جانبه میان آمریکا و هند، خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان و روند صلح این کشور را نیز مورد بحث قرار دادند. وزیر خارجه هند بدون ارائه جزئیات بیش‌تری از این گفتگو، خاطرنشان کرد هند به ادامه حمایتش از روند صلح افغانستان متعهد است.

این در حالی است مباحثات در مورد برگزاری نشست استانبول در مورد صلح افغانستان در هفته‌های اخیر داغ‌تر شده است. طالبان که از شرکت در این نشست خودداری کرده بود، به تاز‌گی پذیرفته است که نمایندگان این گروه به شکل مشروط در نشست استانبول شرکت کنند.

نشست صلح استانبول از جمله مهمترین نشست‌هایی است که قرار است درباره آینده صلح افغانستان در آن تصمیم گیری شود. اجلاسی که ماه گذشته پیشنهاد تشکیل آن از سوی آمریکا مطرح شده بود و سازمان ملل، ترکیه و قطر نیز در برگزاری آن مشارکت دارند. از این رو جامعه بین‌المللی در این انتظار به سر می‌برند که گروه‌های داخلی افغانستان در آن بتوانند بر سر پایان جنگ و همچنین تشکیل دولت انتقالی صلح به توافق دست یابند.

این نشست قرار است، در هفته آخر ماه مه (خرداد) برگزار شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.