سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اختصاص پنل کاربری، تنها فعالیت سایت‌ها در زمینه فروش کتاب

باشعور گفت: سایت‌های فروش کتاب فقط پنل کاربری در اختیار ناشران قرار می‌دهند.

مجید باشعور، مدیرمسئول انتشارات آریترین در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان درباره تخفیف‌های ۵۰ درصدی در سایت‌های فروش کتاب گفت: سایت فروش کتاب در زمینه قیمت گذاری کتاب و تخفیف‌های آن کاری نمی‌کند. این سایت‌ها پنل کاربری در اختیار ناشران قرار می‌دهد. این مسئله درباره دیگر سایت‌های فروش کتاب هم صدق می‌کند. بسیاری از ناشران و سیستم‌های پخش کتاب هستند که کتاب‌ها را با تخفیف‌های ۵۰ درصدی در سایت‌های فروش کتاب و سطح شهر عرضه می‌کنند.


بیشتربخوانید


وی افزود: ناشران قیمت کتاب ۲۰۰ صفحه‌ای را در سایت‌های فروش کتاب ۱۲۰ هزار تومان درج می‌کنند؛ سپس با تخفیف‌های ۵۰ درصدی، این آثار را با قیمت ۶۰ هزار تومان می‌فروشند. یکی از سایت‌های فروش کتاب که با آن کارمی کنم، سایت گیسوم است. این سایت فقط کتاب‌های ما را تبلیغ می‌کند؛ درصورتی که مخاطب بخواهد کتابی تهیه کند، در خواستشان را به ما در انتشاراتی اعلام می‌کنند و قیمت کتاب را از ما می‌پرسند. پس از اینکه درخواست به دست ما رسید، کتاب را برای مخاطب ارسال می‌کنیم.

مدیرمسئول انتشارات آریترین بیان کرد: ما در زمینه تخفیف‌های بالای کتاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتراض کردیم، اما نتیجه اعتراضمان به جایی نرسید. باید سازمانی با این موارد برخورد کند و به اصطلاح آب را از سرچشمه ببندد وگرنه با استفاده از روش‌های ساده‌ای مانند آگاهی دادن صرف به مخاطب نمی‌توان در این زمینه کاری کرد.

باشعور ادامه داد: در مجموع باید نهادی از فروش کتاب با تخفیف بالا در سطح شهر و سایت‌های فروش کتاب جلوگیری کند. از سوی دیگر نمی‌توان گفت کتاب‌هایی که در سایت‌های فروش کتاب یا سطح شهر با تخفیف‌های بالا فروخته می‌شود، کتاب‌های تقلبی هستند و اصل کتاب را تهیه نمی‌کنند، چون متاسفانه بخشی از ناشران در این زمینه دخیل هستند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.