سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دوران کرونا مراقبت‌های پوستی را جدی بگیرید

شست‌وشوی دست و ضد عفونی کردن بیش از اندازه برای مقابله با کرونا ویروس می‌تواند به خشکی و آسیب پوست منجر شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکترانیس رشیدی,کارشناس دارو، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: شست‌وشوی دست و ضد عفونی کردن بیش از اندازه برای مقابله با کرونا ویروس می‌تواند به خشکی و آسیب پوست منجر شود.

او افزود: شوینده‌های مختلف مثل صابون، فوم شست‌وشو، لوسیون، به دلیل استفاده مداوم در طول روز می‌تواندموجب خشکی بیش از اندازه پوست و اگزما شود.

کارشناس دارو، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان  خشکی، ترک خوردن پوست وپوسته پوسته شدن دست‌ها، افزایش آکنه  را از عوارض استفاده مداوم شوینده‌ها و مواد ضد عفونی کننده و استفاده نکردن دستکش برای نظافت سطوح عنوان کرد.

  رشیدی بیان کرد: استفاده از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده پس از شست‌وشو، استفاده از صابون‌های گلیسیرینه یا صابون‌های کرم دار می‌تواند از مشکلات پوستی پیشگیری کند.

اوگفت:مایع‌های ضدعفونی کننده هیپو کلریدر یک اسید مثل وایتکس و سفیده کننده‌ها به سرعت لایه چرب پوست را از بین می‌برد و به پوست آسیب می‌رساند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
خیر ببینید خبر خوبی بود، من یک ماهه دست ام به شدت اسیب دیده و حدود یک ماهی است درگیر پزشکان متفاوت هستم، ممنون میشم گزارش تصویری در این موضوع بگیرید.تشکر