سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مراکز نیکوکاری بستر مناسبی برای اجرای برنامه اشتغال محرومین

معاون اشتغال کمیته امداد گفت: برنامه داریم تعداد مراکز نیکوکاری کارآفرینی را به ۷۰۰ مرکز برسانیم.

حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اساسی برای اشتغال زایی برای محرومین کمک گرفتن از خیرین کارآفرین است و یکی از اقشاری کمک کننده به این حوزه، این افراد هستند.

او با بیان اینکه فناوری‌ که در این حوزه برای استفاده از این افراد تشکیل دادیم ایجاد مراکز نیکوکاری کارآفرینی است گفت: کمیته امداد چندسالی است به طور جدی در این حوزه ورود کرده است و  توانستیم تا آخر سال ۹۹، ۴۰۰ مرکز نیکوکاری کارآفرینی را با کمک خیرین ایجاد کنیم.

عبدالملکی گفت: این مراکز محل تجمع خیرین هستند و در این مراکز کار‌هایی از جمله مشاوره شغلی، آموزش‌های کسب و کار و مهارت آموزی، مشاوره بازاریابی و فروش، مشاوره‌های حقوقی، فنی و مالی انجام می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: کمک به تأمین تجهیزات و مواد اولیه را با تضامین بانکی انجام می‌دهیم.

او با بیان اینکه دست مراکز نیکوکاری باز است و هر طور خودشان علاقه‌مند هستند می‌توانند کمک کنند، گفت: روسای ادارات کمیته امداد در شهرستان‌ها با این مراکز ارتباط وسیع دارند و نیازمندی‌های آنان را اعلام می‌کنند.

عبدالملکی ادامه داد: بستر مناسبی است که برنامه اشتغال محرومین مردمی شود همچنین برنامه داریم این اقدامات را توسعه دهیم.

او با بیان اینکه برنامه داریم مراکز نیکوکاری کارآفرینی را به ۷۰۰ مرکز برسانیم گفت: چرا که بیش از ۷۰۰ اداره اجرایی داریم و برنامه داریم در کنار این ادارات مراکز نیکوکاری نیز ایجاد شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ادامه داد: در برخی از شهرستان‌ها بیش از یک مرکز کارآفرینی نیکوکاری راه اندازی شده است.

عبدالملکی بیان کرد: با کارآفرینان حرفه‌ای و مدیران ارشد مذاکراتی انجام شده است که آن‌ها بتوانند مراکزی را ایجاد کنند.

او تصریح کرد: این مراکز نیکوکاری با ۵ نفر شکل می‌گیرد و نیازمندی‌ها را این افراد منعکس می‌کنند و نیازمندی‌ها با کمک خیرین رفع خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.