سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چشمان انتظار هم می‌آید؛

بهره برداری از جاده هشتگرد-طالقان

استاندار البرز گفت: جاده هشتگرد-طالقان پس از ۲ دهه انتظار مردم فردا زیر بار ترافیک می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، شهبازی، استاندار البرز با بیان این که جاده هشتگرد-طالقان پس از ۲ دهه انتظار مردم فردا زیر بار ترافیک می‌رود، گفت: فردا یکشنبه ۹ خرداد ماه ۱۴۰۰ با تدابیری که اندیشیده شد، این طرح مهم مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

او افزود: در مدت ۲ سال پیگیری مجدانه و جلب توجه و اعتبارات ملی، شاهد ۳۷ درصدد پیشرفت در طرح معطل مانده هشتگرد-طالقان بودیم و اکنون نیز این طرح مهم و حیاتی پس از ۲ دهه انتظار مردم آماده بهره برداری است.

شهبازی با بیان این که این جاده از سال ۷۹ آغاز شده است، گفت: در مدت ۲ سال اخیر، تمامی موانع پیشرفت این طرح که در حدود مسئولیت دولت بود با پیگیری‌های جدی برطرف شد تا پیمانکار با فراغ بال به کار خود ادامه دهد.

او افزود: در ابتدا این مسیر یک جاده دسترسی روستایی بود و زیرساخت مناسبی برای آن تامین نشده بود، ولی اکنون تمامی برنامه ریزی‌های لازم جهت استفاده گردشگری و جاده‌ای شهری برای تردد مردم طالقان به سمت شهرجدید هشتگرد پیش بینی شد.

استاندار البرز گفت: بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان تاکنون برای این جاده هزینه شده و در خصوص تونل نیز امور در حال انجام است و حفاری آن انجام شده و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل تونل نیز لازم است.

او افزود: راه اصلی طالقان-هشتگرد به طول ۴۲ کیلومتر مسیر سفر از طالقان به سمت کرج و تهران را حدود ۴۰ کیلومتر نزدیک‌تر کرده است و به نصف می‌رساند.

انتهای پیام/د.خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.