سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۵ درصد جایگاه‌های CNG کردستان استانداردسازی شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: بر اساس آخرین آمار و بررسی‌های کارشناسی، ۹۵ درصد جایگاه‌های CNG در کردستان استانداردسازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عبدالله گیتی‌منش مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان اظهار داشت: با توجه به اهمیت سلامت و امنیت مردم، استانداردسازی جایگاه‌های سی ان جی بسیار مهم است و در این زمینه هیچگونه کوتاهی قابل قبول نیست.

او با بیان اینکه از احداث جایگاه‌های سی ان جی استقبال و حمایت می‌کنیم، افزود: سیاست دولت، افزایش استفاده از گاز به جای بنزین و سوخت مایع در ناوگان حمل و نقل کشور است، بنابراین محدودیتی برای دادن مجوز ایجاد جایگاه سی ان جی در شهر‌ها به ویژه سنندج نداریم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به اینکه سنندج جزو شهر‌های آلوده محسوب شده و اکنون سهمیه بنزین و گازوییل یورو۴ برای توزیع دریافت می‌شود، اضافه کرد: سال گذشته برای ۵۲ درصد سوخت ناوگان حمل و نقل گازوییل سوز استان و ۳۰ درصد بنزین‌سوز به صورت استاندارد یورو۴ توزیع شد.

گیتی‌منش یادآور شد: پارسال میانگین روزانه مصرف بنزین در استان، یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بود که به دلیل شیوع کرونا و کمتر شدن مسافرت، ۱۳ درصد کاهش داشت، در حالیکه این رقم در کشور ۱۵.۶ درصد بود.

او با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیون لیتر گازوییل تحویل نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج شد و حدود ۵۰ درصد رشد داشت، افزود: در بخش غیرنیروگاهی (حمل و نقل، صنعت و کشاورزی) نیز به طور میانگین ۳۷۷ میلیون لیتر توزیع شد که ۱۰ درصد افزایش داشت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان به توزیع ۵۵ میلیون لیتر نفت سفید بین ۲۳ هزار خانوار محروم از گاز طبیعی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پارسال هشت میلیون لیتر نفت کوره بین کارخانه‌های تولید آسفالت و آجرپزی توزیع شد که نسبت به سال پیش از آن ۵۹ درصد کاهش یافت.

گیتی‌منش اظهار داشت: سال گذشته روزانه ۴۵۰ هزار مترمکعب گاز سی ان جی در استان توزیع شد که نسبت به سال قبل‌تر ۲ درصد کمتر بود.

۸۲ جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و ۵۲ باب سی ان جی در کردستان به مردم خدمات می‌دهد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.