سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لطیفی خبر داد؛

کشف ۲۰۰ خزنده خطرناک از بار یک مسافر در فرودگاه امام

سخنگوی گمرک گفت: تعداد زیادی مار، مارمولک، لاک پشت، عقرب و رتیل توسط کارکنان گمرک فرودگاه امام (ره) از چمدان مسافری که از تایلند و از مسیر امارات وارد شده بود کشف شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت:در پرواز ورودی از امارات در ساعت ۱۷/۳۰ امروز ، از مسافری از مبدا اولیه تایلند، تعداد ۳ عدد ساک حاوی ۳۵ بسته که در آن 200 مارمولک مار، لاک پشت، عقرب و رتیل به وزن13کیلوگرم قرار داشتند، توسط کارکنان گمرک کشف شد.

وی افزود: با پیگیری های گمرک، قرنطینه حیوانی ورود این خزندگان غیرقانونی را به دلایل فنی و احتمال شیوع بیماری مجاز ندانست و مقام قضایی نیز اعلام کرد تا از صاحب کالا تعهدی مبنی بر بازگرداندن فوری کالا به کشور مبدا در اولین فرصت اخذ شود.

لطیفی گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با مقام قضایی، محموله غیرقانونی خزندگان با مسئولیت و تعهد مسافر مذکور و تا بازگرداندن به مبدا در انبارهای گمرک نگهداری می شوند و حق ورود به کشور را نخواهند داشت تا در اولین فرصت مجددا به تایلند برگردانده شوند.


انتهای پیام/

 

برچسب ها: گمرک ، قاچاق کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
حمید
۱۲:۱۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
اگر غیر قانونی بود تایلند اجازه خروج نمیداد و امارات هم اجازه ورود و خروج نمیداد. با این کار این بنده خدارو رسما نابود کردید... اولا تحقیق کنید چرا و به چه علت این حیوانات رو خواسته وارد کشور بکند. برای ما هم توضیح میدادید.
مهدی
۲۳:۵۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
قوانین هرکشوری مربوط به خودش است. مثل مشروبات با قانون تایلند و امارات آزاده ولی با قوانین ایران ممنوعه.
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
بی خود کرده . مگه اینجا باغ وحشه
منصور
۱۰:۰۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
خزندگان هم از دست شما فراری هستن
ناشناس
۰۶:۰۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
مسولین باید هشیار باشند در غیر این صورت کم کاری پای ان ها نوشته میشه اگر تو گمرک با دسیسه کسی ازاد بشند و با بار وارد شهر شده و بعد به خونه ها برسند چه فاجعه بزرگی رخ مید، مسئولیت و تعهد این شخص بدرد چی میخوره باید با اولین پرواز از کشور خارج می شد،
چون معلوم نیست که چه هدفی ار این کار داره؟؟؟
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
واقعا نمیدونی مار و عقرب و رتیل چه نعمتهای هستند?مخصوصا مار