سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مرحله پنجم طرح تاب آوری اجتماعی زنان در فارس

طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی برای ۸۰۰ نفر از متخصصان حوزه زنان و خانواده از سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس گفت: دوره آموزشی طرح تاب آوری اجتماعی زنان با اهداف افزایش توانمندی و مهارت‌های فردی و اجتماعی، کاهش تعارضات خانوادگی و اجتماعی، توان افزایی فعالان مدنی و جوامع محلی با فرایند تحلیل سیستم‌های تاب آور و تقویت تعاملات اجتماعی در جوامع محلی در راستای مواجه و عبور از چالش‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

سیده معصومه دستغیب از جمله شرایط شرکت کنندگان را دارا بودن حداقل تحصیلات کارشناسی در رشته‌های مرتبط با روانشناسی، علوم اجتماعی، مددکاری و رشته‌های مرتبط برشمرد و اظهار داشت: شرکت کنندگان بایستی حداقل پنج سال سابقه تجربی و پژوهشی مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و سابقه اجرایی در زمینه تسهیل گری و کار در جوامع محلی و یا محلات در معرض آسیب داشته باشند و یا کسانی که در دوره‌های آموزشی قبلی دفتر امور زنان و خانواده شرکت کرده اند.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس گفت: با توجه به شرایط و وضعیت کنونی و شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت اصول بهداشتی، این طرح به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دستغیب ادامه داد: طرح توان افزایی وارتقای تاب آوری اجتماعی توسط دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس و با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و موسسه امید‌های فردا و توسط آقای دکتر محمد رضا مقدسی به عنوان مدرس دوره، به مدت ۱۲ ساعت به صورت مجازی اجرا می‌شود و پس از آن آموزش‌ها توسط متخصصان شرکت کننده در دوره به خانواده‌ها انتقال خواهد یافت.

او گفت: دفتر امور زنان و خانواده از سال ۱۳۹۵ در حوزه تاب آوری بیش از ده‌ها کارگاه آموزشی برای متخصصان در مراکز مشاوره، تشکل و خیریه‌ها و افراد فعال در حوزه زنان و خانواده تشکیل داده که منجر به آموزش بیش از ۱۰ هزار نفر از اعضا خانواده‌ها شده است.

دستغیب با اشاره به ثبت نام حدود ۸۰۰ نفر در این طرح، استقبال و اثربخشی این دوره آموزشی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دفتر امور زنان و خانواده، با استفاده از فضای مجازی و بهره گیری از پرسشنامه آنلاین، در خصوص جمع آوری اطلاعات از افراد متقاضی و اطلاع رسانی به آن‌ها و همچنین ارائه سایر بسته‌های آموزشی اقدام می‌کند و پس از اتمام دوره برای افراد شرکت کننده نیزگواهی آموزشی الکترونیکی صادر خواهد شد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.