سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

مورد مشکوک کرونای آفریقایی و هندی در چهارمحال و بختیاری مشاهده نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: مورد مشکوک ابتلا به ویروس جهش یافته با سویه آفریقای جنوبی و هندی در استان چهارمحال و بختیاری مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۲۹ هزار و ۱۰۱ نمونه گیری انجام و ابتلای ۴۴ هزار و ۷۶۵ نفر به کرونا قطعی شده است.

او افزود: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طی روز‌های اخیر از سوی مردم شاهد خروج ۴ شهرستان بن، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا از وضعیت نارنجی و تبدیل آن به رنگ زرد و نارنجی شدن وضعیت سایر شهرستان‌های استان هستیم.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون مورد مشکوک ابتلا به ویروس جهش یافته با سویه آفریقای جنوبی و هندی در استان چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است.

او ادامه داد: بیماران خاص شامل هموفیلی ها، تالاسمی ها، پیوندی ها، دیالیزی‌ها و سرطانی‌ها حدوداً به طور کامل و ۱۰۰ درصد علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند.

شیرانی گفت: همچنین واکسیناسیون برای معلولین و سالمندان مقیم خانه سالمندان به طور ۱۰۰ درصد در استان انجام شده است.

او افزود: در حال حاضر تقریباً۸۰ درصد گروه سنی ۷۰ سال به بالا نیز در استان چهارمحال و بختیاری موفق به تزریق واکسن کرونا شدند.

شیرانی اضافه کرد: امید است، طی چهار روز آینده با لکه گیری این گروه‌های سنی وارد فاز بعدی یعنی واکسیناسیون گروه ۶۵ تا ۶۹ سال شویم.

او ادامه داد: هم اکنون بیش از ۴۵ درصد بیماران مبتلا به ویروس کرونا مربوط به گروه سنی ۱۶ تا ۴۵ سال در استان چهارمحال و بختیاری است.

شیرانی گفت: با توجه به آغاز تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی و تعطیلات پیش رو به مناسبت رحلت امام راحل (ره)، شرایط کنونی روند سیرنزولی شیوع بیماری کرونا در استان بسیار شکننده است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.