به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مرسدس ۲۰۲۲ C کلاس از داخل و خارج دوباره طراحی شده و از یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ کارآمدتر بهره میبرد. طراحی خارجی تهاجمیتر شده، در حالی که فضای داخلی بسیاری از دکمههای فیزیکی را از دست داده ، دارای یک نمایشگر لمسی ۱۱.۹ اینچی است که آخرین نسخه نرم افزار MBUX را در خود جای داده است.
در اقدامی جدید برای مرسدس، کلاس C در سه سطح پیش ساخته بسته بندی شده به نامهای Premium، Exclusive و Pinnacle فروخته میشود. قیمت گذاری هنوز منتشر نشده است. این خودرو اکنون تغییر عمدهای پیدا کرده است که شامل طراحی بیرونی اسپرت، افزایش فضای داخلی و انبوهی از ویژگیهای فن آوری به روز شده است که در ابتدا در کلاس S ۲۰۲۱ معرفی شد.
قرار است سدانهای کلاس C300 و C300 4Matic C-class در اوایل سال ۲۰۲۲ وارد نمایندگیهای نمایندگی ایالات متحده شوند. فاصله بین دو محور سدان جدید ۱.۰ اینچ بیشتر از مدل قبلی است، در حالی که بدنه ۲.۵ اینچ بلندتر، ۰.۴ اینچ پهنتر است و دارای ارتفاع ۰.۴ اینچ کوتاهتر از قبل است. ما فکر میکنیم که مدل جدید موضع ورزشی بیشتری دارد. فضای بار بدون تغییر است، اما فضای عقب ۰.۵ اینچ افزایش یافته است.
C۳۰۰ و C۳۰۰ ۴Matic ۲۰۲۲ مجهز به موتور توربوشارژ ۲.۰ لیتری چهار خطی است که ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ پوند فوت گشتاور تولید میکند. در اتومبیلهای جدید کلاس C از سیستم استارتر / ژنراتور الکتریکی ۴۸ ولت مرسدس EQ Boost استفاده شده است که توانایی اضافه کردن ۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۸ پوند فوت گشتاور را دارد.
مرسدس ادعا میکند که این موتور ۱۰ تا ۱۵ درصد کارآمدتر از چهار سیلندر قبلی و بدون کمک هیبریدی است. 9 سرعته اتوماتیک تنها گزینه انتقال قدرت است. انتظار میرود مدلهای قدرتمندتر AMG به همراه انواع کوپه و کابریولت در آینده ارائه شود.
طراحی کلاس C ۲۰۲۲ به شدت از کلاس A کوچکتر گرفته شده است و ظاهر جدید با انتهای عقب اندکی پرپیچ و خم نسل قبلی سدان از بین میرود. بزرگترین تغییرات در داخل دیده میشود، منعکس کننده زیبایی مینیمالیستیکتر طراحی شده در کلاس S ۲۰۲۱ است. صفحه نمایش لمسی ۱۱.۹ اینچی مرکز داشبورد را اشغال کرده و سه دریچه هوا را به بالای صفحه نمایش سوق داده است.
در همین حال، صفحه لمسی کنسول مرکزی و دکمه کنترلر موجود در کلاس C قبلی کاملاً ناپدید شده است. این صفحه از آخرین نسخه نرم افزار MBUX این شرکت استفاده میکند که به گفته مرسدس قدرت پردازش بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد.
کنترلهای لمسی باقی مانده شامل دکمههای حالت رانندگی، نمای دوربین، تنظیمات خودرو، چراغهای خطر و میزان صدا است. همچنین یک اسکنر اثر انگشت برای ورود به سیستم در پروفایلهای جداگانه درایور وجود دارد. پشت فرمان چرمی یک پشت آمپری دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی قرار دارد.
تجهیزات استاندارد شامل چرخهای ۱۸ اینچی، صندلیهای جلو گرم، سانروف و عملکردهای بی سیم Apple CarPlay و Android Auto است. از گزینههای موجود میتوان به نمایشگر سر به جلو، سیستمهای کمکی راننده اضافی، چرخهای ۱۹ اینچی، روکش چرم ناپا، فرمان گرم شونده، شارژ بی سیم تلفن و استایل و بدنه داخلی AMG اشاره کرد.
مرسدس هنوز قیمت گذاری خود را اعلام نکرده است، اما حدس میزنیم که چرخ متحرک ۲۰۲۲ C۳۰۰ از ۴۳۰۰۰ دلار شروع میشود در حالی که C۳۰۰ ۴Matic تمام چرخ متحرک ۴۵۰۰۰ دلار است. انتظار میرود هر دو در نمایشگاههای ایالات متحده در اوایل سال ۲۰۲۲ برگزار شود.
انتهای پیام/