سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون خدمات شهری شهرداری قم؛

استفاده از منابع آب پایدار برای فضای سبز شهر قم در اولویت قرار دارد

سامع گفت: در حال حاضر وابستگی و استفاده از آب آشامیدنی برای آبیاری فضای سبز قم بسیار کاهش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سید امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت : در حال حاضر استفاده از آب آشامیدنی قم برای آبیاری فضای سبز به‌ندرت انجام می‌شود و در حال حاضر میزان برداشت به‌شدت کاهش‌یافته است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به توافق‌هلی صورت گرفته برای واگذاری بخشی از آب خاکستری شهر افزود: در ازای این کاهش استفاده از آب شرب، قرار شد از منابع آب پایدار در اختیار شهرداری قرار داده شود که‌این مهم نیز در قالب اجرای طرح‌های مختلف در دست اقدام است.

سامع در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر سیاست‌گذاری‌های تدوین‌شده در موضوع فضای سبز شهر قم تصریح کرد: آنچه در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و موضوع بسیار مهمی نیز به شمار می‌رود اقلیم شهری قم است.

او با بیان اینکه در چشم‌انداز باید به‌دنبال آن باشیم که قم شهری خرم در کشور باشد تصریح کرد: در گذشته باغ‌های مختلفی در قم که مردم از آن خاطره‌های زیادی دارند، از این باید با برنامه‌ریزی‌های متناسب با اقلیم قم شاهد احیای سرسبزی و طراوت در این شهر باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم یادآورشد: اینکه بتوانیم فضای سبز متناسب با اقلیم شهر قم از نظر بستر، خاک، هوا و میزان مصرف آب داشته باشیم، از اهمیت بالایی برخوردار است.

سامع با اشاره به آغاز چند طرح مطالعاتی از سال ۹۴ یادآور شد: در این طرح‌های مطالعاتی به‌دنبال شناسایی گونه‌های مناسب شهر، طرح جامع آب شهر قم، شناسنامه‌دار کردن و احیای باغ‌ها بودیم.

او عنوان کرد: در طرح‌های جامع مطالعاتی فضای سبز شهری کمترین میزان برداشت از منابع زیرزمینی و بهره‌وری مناسب به‌عنوان یک اولویت دنبال شده است.

معاون شهردار قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: خوشبختانه یکی از بخش‌های مهمی که در چند سال گذشته در فضای سبز شهرداری قم انجام‌شده، اجرای شبکه‌های انتقال آب و دیگری آبیاری با روش‌های جدید از جمله آبیاری تحت‌فشار، قطره‌ای و سایر سامانه‌های آبیاری است که در پس از این اقدام مهم نیز به نتایج مثبت و خوبی دست‌یافته‌ایم.

سرانه فضای سبز قم شامل شهری و جنگلی در مجموع بالغ بر ۳۵ متر مربع می‌باشد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: شهرداری قم ، فضای سبز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
لطفا باغات قم رو گسترش دهید تا اقلیم قم معتدل تر شود. مثلا دمای قم الان35 باشه اگر باغ و بوستان و درخت زیاد شه دمای میشه30 یا اگر به45 برسه دمای باغ و بوستان میشه38 یا39. با کاشت جنگل و بوستان و باغ میشه دما رو کاهش داد.