سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هروی: فدراسیون جهانی کاراته به پورشیب ظلم کرد/ حق مهدی‌زاده حضور در المپیک توکیو است

سرمربی تیم ملی کاراته درباره شرایط این رشته قبل از مسابقات المپیک توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته کشورمان گفت و گو با رادیو درباره رقابت‌های کاراته وان پاریس بیان کرد: برنامه ریزی کرده ایم تا امیر مهدی زاده در مسابقاتی که ۲۳ خرداد ماه برگزار می‌شود بتواند سهمیه المپیک کسب کند تا بتوانیم با سهمیه کامل در المپیک توکیو شرکت کنیم. مهدی زاده شرایط خوبی دارد. به دلیل شرایط خاص مهدی زاده برای کسب سهمیه المپیک فشار زیادی را تحمل می‌کند. او بازیکن بسیار با تجربه و ایده آلی است.

او ادامه داد: امیدوارم مهدی‌زاده این مسیر را طی و سهمیه المپیک را کسب کند. امیر مهدی زاده پرافتخارترین کاراته کای کشورمان در بخش انفرادی است. کمترین حق او کسب سهمیه المپیک کند.

سرمربی تیم کاراته درباره شرایط کسب سهمیه المپیک عنوان کرد: در مسابقاتی که برای کسب سهمیه برگزار می‌شود، سهمیه وزن‌ها با یکدیگر ادغام خواهند شد. همیشه این مسابقات در وزن‌های منفی ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم برگزار می‌شود که در حال حاضر این اوزان ادغام شده و فقط مسابقات وزن منفی ۶۷ کیلوگرم برگزار خواهد شد. نفرات اول تا سوم این رقابت‌ها سهمیه المپیک کسب خواهند کرد.

هروی ادامه داد: ما اردو‌های متصلی را تا رقابت‌های المپیک داریم. بازیکنان برای اینکه آمادگی خود را از دست ندهند، این اردو‌ها تا قبل از المپیک ادامه دارد. بعد از آن در مهر مسابقات آسیایی و در آبان مسابقات جهانی را خواهیم داشت.

او درباره ناکامی ذبیح الله پورشیب در کسب سهمیه المپیک عنوان کرد: تلخ‌ترین اتفاق کاراته نبود کاپیتان تیم ملی در المپیک است. بازیکنی که از نظر درجه بندی سهمیه گرفت، اما با توجه به قوانین فدراسیون جهانی او را در المپیک نداریم. نظر من به پورشیب ظلم شد. اینکه بازیکنی که سهمیه کسب و نتواند در المپیک شرکت کند غیر قابل توجیه است. ذبیح الله پورشیب سال‌های زیادی در تیم ملی کاراته تاثیر گذار بوده و قهرمانی‌های متعددی برای کشور کسب کرده است.

هروی اظهار کرد: ما سال ۹۸ و زمانی که قوانین رنکینگ وضع شد و گفتند که به دلیل شیوع کرونا مسابقات لغو شود پیگیر حضور پورشیب در کنار تیم ملی بودیم و رایزنی‌هایی را در این خصوص انجام دادیم. به نظر من کمترین حق پورشیب حضور کنار تیم ملی در المپیک است. امیدواریم این امکان فراهم شود، چون پورشیب سرمایه کاراته ایران است. جامعه ورزش باید نگاه ویژه تری به ذبیح الله پورشیب داشته باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.