سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر انجمن خودروسازان در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

خودرو با توجه به تورم بخشی، باید ۱۴ درصد گران می‌شد

نعمت بخش گفت: خودروسازان به دلیل قیمت گذاری دستوری، زیان هنگفتی کرده اند.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفت وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به عملکرد شورای رقابت و قیمت گذاری این شورا برای خودرو، گفت: شورای رقابت متاسفانه به تعهدات خود عمل نکرده است، سال گذشته بنا شد که هر سه ماه یکبار افزایش قیمت داشته باشیم، اما برای سه ماه چهارم سال با توجه به افزایش ۱۴ درصدی تورم، اما هیچ افزایش قیمتی در نظر گرفته نشد.

او بیان کرد: جلوگیری از افزایش قیمت خودرو در سه ماه پایانی سال ۱۳۹۹ باعث شد خودروسازان به ویژه ایران خودرو زیان هنگفتی کند به طوری روی هر خودرو تولیدی ۶ میلیون تومان زیان کرد، یعنی ایران‌خودرو بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان زیان دیده است.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: امسال نیز ۸.۹ درصد به قیمت خودرو‌ها افزوده اند در حالی که تورم ۱۴ درصدی داشتیم، این یعنی خودروسازان امسال هم در زیان خواهند بود. از بهمن سال گذشته قیمت مواد اولیه افزوده شده است از امسال هم حقوق کارگر و بهای آب، برق گاز و … افزوده شده است که این نشان می‌دهد خودروسازان همچنان در زیان هستند.


بیشتر بخوانید


نعمت بخش گفت: امسال باید قیمت خودرو ۱۴ درصد افزایش می‌یافت تا زیان خودروسازان جبران می‌شد. هشدار‌های لازم به مسئولان داده شده است که اگر فکری به حال صنعت خودرو نکنند این زیان روز به روز افزوده می‌شود.

او ادامه داد: ایران خودرو ۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد. باید تا جایی که ممکن است اختلاف قیمت بین کارخانه و حاشیه بازار را کم کرد و قیمت خودرو تک نرخی شود.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: یعنی باید خودرویی که در بازار ۲۳۰ میلیون به فروش می‌رود، کارخانه آن را ۱۷۰ میلیون تومان بفروشد نه ۱۰۰ میلیون کنونی!

نعمت بخش با بیان اینکه زیان خودروسازان که کم شود، می‌توان روی کیفیت کار کرد، گفت: خودروسازان با مشکل کمبود فولاد مواجه شده اند، خودروسازان به شدت درگیر مشکلات تامین مواد اولیه هستند، نه تنها تولید قطعه سازان بلکه تولید خودروسازان هم اکنون کم شده چرا که با کمبود ورق فولادی مواجه هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
حسن
۱۶:۰۶ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
با آمدن رئیسی فاتحه نعمت بخش وبقه دله دزدهای صنعت خودروسازی خوانده میشه
یه حسن دیگه
۲۱:۳۴ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
به همین خیال باش اونکه احمدی نژاد گفت اهن کیلویی چند شداون الان که رئیسی بیاد فکردی مملکت گل وبلبل میشه.فقط صبرکن وبشین وتماشاکن
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
لعنت به خودرو سازهای دزد
محمد
۱۶:۰۰ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
با سلام، شما در نمایندگی هایی که دارید بازرس بفرستید ببینید چه خبره، اگر نظارت روی نمایندگی ها باشد بسیاری از مشکلات حل می‌شود....
جواد
۱۵:۵۵ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
حتما مردم هم زیر بار این گرانی ها روز به روز بیشتر له بشن.

ایشون جیبش پر پوله و ظاهرا با وجود مسئولیتش از هیچی خبر نداره حتی از قیمت خودرو. چون افاضه فرمودن خودرویی که بازارش ۲۲۰ میلیونه قیمت کارخانه‌اش نباید ۱۰۰ باشه.

اگه اسم اون خودرو رو هم بگن خوب میشه. تا ما هم برین همون رو ثبت نام کنیم به جای تیبا.

تا جایی که ما خبر داریم الان قیمت ارزانترین خودرو کارخانه یعنی تیبا هم بالاتر از ۱۰۰ هست و با قیمت بازارش هم
اختلاف کمی داره ولی انگار شکم این خودروسازها قرار نیست پر بشه.