سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون درآمد و خدمات مشترکین استان قزوین:

بیش از نیمی از مشترکان آب، الگوی مصرف را رعایت نمی کنند

ناصر لامعی گفت:بر اساس آمار سال گذشته، ۵۶ درصد از مشترکان آب الگوی مصرف را رعایت نمی کنند .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، ناصر لامعی، معاون درآمد و خدمات مشترکین گفت: طبق بررسی به عمل آمده بر اساس آمار سال ۹۹ در کل مشترکین شهری و روستایی، ۵۶ درصد مشترکان، بالای الگوی مصرف یعنی ۱۴ مترمکعب در ماه آب مصرف می‌کنند.

وی افزود: بر اساس طبقات مصرف تعیین شده توسط وزارت نیرو،۴۲ درصد از مشترکین جز دسته " پر مصرف" اند یعنی بین ۱۴ تا ۲۸ مترمکعب اب در ماه مصرف می‌کنند و ۱۴ درصد از مشترکین جز دسته‌ی " بد مصرف" اند یعنی بیشتر از ۲۸ مترمکعب در ماه آب مصرف دارند.

لامعی افزود: الگوی مصرف هر مشترک برای استان قزوین، ۱۴ متر مکعب در ماه تعریف شده است و مشترکینی که زیر ۵ متر مکعب در ماه مصرف داشته باشند طبق قانون و تعرفه اب امید از پرداخت آب بها معاف اند.

وی در ادامه به مشترکین توصیه کرد: میزان مصارف را مدیریت کنند و به هدر رفت آب کولر‌های آبی و تعمیرات نشت آب تاسیسات و لوله‌های آب داخل ساختمان و املاک در جهت حفظ منابع آب و برخورداری همه از آب سالم و بهداشتی در استان اهمیت ویژه داشته باشند.

لامعی همچنین در مورد واحد‌های غیرخانگی افزود: در کاربری‌های غیر خانگی حتما مصرف برابر الگو و ظرفیت قراردادی توصیه می‌شود چرا که هزینه مصارف بالاتر از الگو و ظرفیت قراردادی ماهانه شامل هزینه آب آزاد خواهد بود و حدود ۱۳ برابر از هزینه عادی بالاتر است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.