سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

سهل‌انگاری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تهدیدی مضاعف بر شیوع کرونا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: سهل‌انگاری و خستگی مردم نیز تهدید مضاعفی بر شیوع ویروس کرونا است، اما باید همچنان نسبت به توصیه‌های بهداشتی اهتمام ورزید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: اگرچه موج چهارم کرونا پشت سر گذاشته شده است، اما این روند نزولی شکننده بوده و با هرگونه تجمع و یا سفر‌های بین استانی صعودی می‌شود.

او افزود: تعداد بیماران سرپایی و بستری استان همانند کشور در روند نزولی قرار دارد و قله موج چهارم را پشت سر گذاشته‌ایم، اما با توجه به تعطیلات پیش‌رو و احتمال پراکنده شدن ویروس جهش‌یافته هندی و افریقایی و از سوی دیگر تجمعات، نگرانی در خصوص شکل‌گیری موج بعدی کرونا وجود دارد.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: سهل‌انگاری و خستگی مردم نیز تهدید مضاعفی بر شیوع ویروس کرونا است، اما باید همچنان نسبت به توصیه‌های بهداشتی اهتمام ورزید و به ویژه بیماران مبتلا به کرونا ایزوله ۲ تا سه هفته‌ای را با حساسیت لازم رعایت کنند.

او بر ضرورت تداوم اطلاع‌رسانی و آموزش به مردم از سوی رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: شناسایی به هنگام بیماران نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است و می‌تواند از روند صعودی کرونا جلوگیری کند.

شیرانی، از شناسایی ۴۴ هزار و ۳۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان از ابتدای شیوع تاکنون خبر داد و افزود: این تعداد بین زنان و مردان به طور مساوی تقسیم شده است.

او به توزیع سنی شیوع کرونا در استان نیز اشاره کرد و گفت: بیشترین گرفتاری کرونا برای گروه سنی بین ۱۶ تا ۴۵ سال با ۵۴ درصد است این در حالی است که ۶۰ درصد مرگ و میر‌های ناشی از این ویروس مربوط به گروه سنی بالای ۸۰ سال است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.