سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در جلسه کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ درصد کاهش یافته است.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حشمت الله صمیمی دوست  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در جلسه کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ بیکاری در سال ۱۳۹۲ شانزده و ۵ دهم درصد بوده که این رقم با حدود ۶ درصد کاهش در پایان سال ۹۹ به ۱۰ و نه دهم درصد کاهش یافت.
 
صمیمی دوست بازگشت واحد‌های راکد به چرخه تولید و همکاری و همراهی سیستم بانکی در اجرای طرح‌های اشتغال را از مهمترین عوامل کاهش نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد طی ۸ سال گذشته دانست.
 
او افزود: بخش زیادی از سرمایه‌گذاری و اشتغال ایجاد شده در استان به پشتوانه نظام بانکی وهمکاری بانک‌های عامل در پرداخت به موقع تسهیلات اشتغالزا بوده است.

صمیمی دوست با بیان اینکه در سال گذشته ۳۵ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت، اضافه کرد: هدف‌گذاری امسال بازگشت ۲۴ واحد‌های راکد به چرخه تولید است که این تعداد واحد باید در داخل و خارج شهرک‌های صنعتی استان فعال و به بهره‌برداری برسند.

صمیمی دوست گفت: دستگاه‌ها و سیستم بانکی، خیلی سریع مشکلات سرمایه‌گذاران و واحد‌های راکد ثبت شده در سامانه "بهین‌یاب" را بررسی و رفع کنند.
 
او ادامه داد: بسیاری از مشکلات واحد‌های تولیدی و سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان در جلسه رفع موانع تولید ارائه، بررسی و مشکلات آنان رفع شده است.
 
معاون هماهنگی اقتصادی استانداری در خصوص مشکلات پرورش مرغ گوشتی شهرستان بهمیی، گفت: ظرف بیست روز آینده باید خبرگان بانکی برگزار شود و مشکلات این طرح و طرح‌های دیگر به آن‌ها ابلاغ می‌شوند را بررسی و راهکار‌های لازم ارائه شود.
صمیمی دوست در خصوص مشکلات طرح تولید شن و ماسه گچساران هم گفت: با حضور مسئولان آب منطقه ای مشکل آب این طرح نیز تا۸۰ درصد برطرف می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه به پرداخت تسهیلات مشاغل روستایی و اشتغال ایجاد شده در روستا ها اشاره کرد و گفت: از ابتدای طرح پرداخت تسهیلات مشاغل روستایی در بهمن ۹۶ تاکنون ۴۲۵ میلیارد تومان طرح به بانک‌های عامل ارسال که از این مبلغ حدود ۳۳۰ میلیارد تومان آن جذب شده است.
پروانه نیک‌مرام افزود: ۹ هزار و ۲۷۲ نفر در استان تسهیلات مشاغل روستایی دریافت کردند.
 
او ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد اعتبار روستایی جدید برای کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار وزارتخانه است که به محض ابلاغ این تسهیلات به متقاضیان روستایی پرداخت می‌شود.
 
مشکلات شرکت آرد آبشار گستر، واحد سردخانه، طرح تولید شن و ماسه گچساران، پرورش مرغ گوشتی شهرستان بهمئی و طرح ماهی قزل آلا با ظرفیت ۲۰ تن در روستای بطاری از جمله طرح‌های بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
انتهای پیام/ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.