سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استانداری لرستان خبر داد؛

هزینه بیش از سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق سیل زده در لرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: بیش از سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی زیرساخت‌های سیل‌زده در این استان تامین اعتبار شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: بیش از سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی زیرساخت‌های سیل‌زده مسکن، بخش‌های آب منطقه‌ای، راهداری، راه و شهرسازی، مدارس، برق، ورزش و جوانان، هواشناسی، امور عشایری، جهاد کشاورزی و آبفا در این استان تامین اعتبار شده است.

گودرز امیری اظهار کرد: سیل فروردین ۹۸ بیش از هشت هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های استان، یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش مسکن و ۷۴۰ میلیون تومان به واحد‌های صنعتی، صنفی و تجاری لرستان خسارت زد.

او افزود: ۷۸۰ میلیارد تومان خسارت این حادثه در بخش زراعی، دامی، باغی، شیلات و کشاورزی لرستان گزارش و در مجموع بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت در استان برآورد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به بازسازی بخش مسکن پس از سیل ادامه داد: ۴۹ هزار و ۸۹ واحد ساختمانی مسکونی و تجاری ارزیابی و در نهایت ۳۵ هزار و ۹۵۷ واحد مشمول دریافت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض شدند.

امیری گفت: ۱۳ هزار و ۱۷۹ واحد احداثی مسکونی شامل یکهزار و ۲۰۴ واحد شهری و ۱۱ هزار و ۹۷۵ واحد روستایی، تعداد ۲۱ هزار و ۳۳۲ واحد تعمیری شامل هشت هزار و ۶۲۶ واحد شهری و ۱۲ هزار و ۷۰۶ واحد روستایی و یکهزار و ۴۴۶ واحد تجاری شامل ۱۴۲ واحد احداثی و یکهزار و ۳۰۴ واحد تعمیری در دستور کار قرار گرفت.

او بدون اشاره به مبالغ هزینه شده در حوزه بازسازی مسکن و ساختمان افزود: تاکنون احداث ۱۲ هزار و ۶۹۷ واحد آغاز شده و ۱۰ هزار و ۷۵۰ واحد به اتمام رسیده است همچنین از مجموع ۱۹ هزار و ۹۲۶ واحد، کار ۱۹ هزار و ۹۱۴ واحد به پایان رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: ۵۰ روستای استان پس از وقوع بارندگی دچار رانش شده‌اند که برای مقاوم‌سازی و یا جابجایی آن‌ها ۵۰ میلیارد تومان و برای جبران خسارت ساختمان‌های دولتی و عمومی نیز ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.