سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری مطرح کرد؛

توجه به حقوق کودکان، مطالبه جدی از دولت آینده

محمود عباسی گفت: نامزدی در دولت آینده مورد اقبال مردم قرار می‌گیرد که توجه به حقوق کودکان را به عنوان یکی از برنامه‌های خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در افتتاحیه کنفرانس تخصصی حقوق کودک که با هدف گفتمان سازی ویژه کنشگران دولتی و غیر دولتی البرز برگزار شد، گفت: کاندیدایی در دولت آینده مورد توجه و اقبال مردم قرار می‌گیرد که برنامه‌ای برای کودکان داشته باشد، در این بین ما نیز باید دقت کنیم که کاندیدا‌های ریاست جمهوری برای کودکان به عنوان آینده سازان فردای این جامعه که نمی‌توانند از حقوق خود دفاع و حتی مطالبه‌گر این حوزه باشند چه برنامه‌ای دارند.

او افزود: در حال نزدیک شدن به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستیم، ما نیز به عنوان مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و به نمایندگی از یک سوم جمعیت کشور یعنی حدود ۲۳ میلیون کودک و نوجوان به دنبال این هستیم که ندای مظلومیت و استمداد طلبی کودکانمان را به گوش رییس جمهور آینده برسانیم.

عباسی گفت: از این جهت به نظر می‌آید که این روز‌ها روز‌های بسیار مهم و سرنوشت سازی برای کشور ما است و این نیز یکی از مطالبات جدی ما از دولت آینده است که برای فردای این جامعه و برای کودکان و آینده‌سازان این جامعه تدابیری بیندیشند که مردم به این برنامه‌ها اهمیت می‌دهند.

او افزود: سال گذشته قانون حمایت از اطفال و نوجوانان به عنوان یک قانون جامع و مانع به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و توسط رئیس جمهوری ابلاغ شد.

معاون وزیر دادگستری گفت: همچنین آیین نامه اجرایی ماده ۶ این قانون توسط مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و با هماهنگی و همکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه‌ها تهیه و تدوین شده که جلسه نهایی آن در همین هفته و در کمیسیون فرهنگی دولت برگزار که ظرف یک الی ۲ هفته آینده در دستور کار هیات وزیران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/د.خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.